Alarm til privat hjem

Vi vil gerne have installeret en alarm i vores hus, men vi ønsker ikke noget med abonnement - dvs. alarmen skal ringe til vores mobiler. Vi har få krav til alarmen - den skal være trådløs med GSM (til simkort), der skal kunne monteres en ekstern alarm og gerne have en separat trådløs kodeboks så selve centralen ikke skal sidde ved døren, og så har vi hund så den skal være med PET detektors.

Vi aner intet om alarmer og ved ikke om den er nem selv at installere eller om man skal få en professionel til det og hvilken alarm man skal købe - hvad er god kvalitet.

På forhånd tak.


Tine Posselt Gamborg

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Tine,

En alarm med GSM er faktisk ikke specielt godt.. Bedre hvis den går på en fast overvåget linie.. Tyvene har nemlig en såkaldt "Jammer" med - som gør at din alarm ikke kan ringe op via GSM nettet..

Men hvis jeg var dig, ville jeg tage en snak med nogle af de store på markedet - Så burde du få den rette rådgivning (Husk at spørge flere)


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

En PowerMax Pro alarm vil være et godt valg. Vi har sat mange af dem op og har det du skal bruge, og kan udvides..

Tyvene har nemlig en såkaldt "Jammer" med - som gør at din alarm ikke kan ringe op via GSM nettet..


Ville være ligeglad, jeg skal ikke hjem og slogs med en tyv på stoffer, og et koben..

Et par sirener, med blitz lys vil være godt..

Men stadig, dem der vil ind og stæle gør det alligevel..

Jesper Pedersen

Hej,

Hvilket firma arbejder du for? Vi har overvejet en powermax pro, da det virker som et sikkert valg. men vi har svært ved at finde ud af om vi selv kan installere det og lige nøjagtigt hvad vi skal bruge?


Tine Posselt Gamborg

Hej Tine...

En powermax pro er et rigtig godt valg, har selv sat mange af dem op, og den har som jesper også skriver, alt det du kræver. Med hensyn til instalering så er det faktisk meget simpelt, der er en udførlig brugsanvisning med. Og hvis i vil spare lidt penge er der os en powermax complete. som stort set kan det samme som Pro'en... Men der er ikke den store pris forskel på de 2, så jeg ville stadig vælge Pro'en.

Og ellers må du jo skrive så kan jeg godt guide dig igennem det.


/Linding

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Jeg prøvede google og der kommer den frem med 2 hjemmesider, som har en fornuftig pris.
4195,- incl gsm modulet.

http://www.comtool.dk/shop/powermax-pro-alarm-1124p.html

http://alarmgruppen.dk/shop/powermax-pro-pakke-347p.html

og hvis du ønsker at sætte alarmen gemt og så have et trådløst tastatur så er det denne her

http://www.comtool.dk/shop/powermax-betjeningspanel-656p.html

/Linding

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Tak for det :-) Vi skal have nogle flere PIR (som PET) så jeg har skrevet til dem begge for et tilbud. Regner med at det nok bliver en Powermax Pro vi skal have da så er det nok nemmest at skaffe reservedele.


Tine Posselt Gamborg

Reservedelene er mere eller mindre ens til de 2 modeller... fx. er det de samme PIR i skal have om det er complete eller pro'en Complete'en er bare en nyere, lidt mere skrabet udgave af pro'en Men ja pro'en har været fremme i nogle år, og er helt sikkert den mest kendte.

/Linding

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

jeg bruger selv alarm til private hjem fra dette firma - med inbygget kamera og gsm modul som kan trasmittere fotos af tyvene til mobilen. gsm modulet virker vist på den måde at det kan ringe op til flere tlf numre og sender billleder i tilfælde af indbrud...

Koster ikke meget ifht. før i tiden, dajeg var ung ...


-

Det er godt nok en ældre tråd det her, men vil lige byde ind med et link som giver lidt indblik i muligheder og prisniveauer anno 2013:
http://dit-indbo.dk/alarmer-til-private

:-)

Gør det selv mand - boremaskinen.dk - dit-indbo.dk

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis