Jeg bor ude på landet, ud til en lille landevej. Min nabos hus er delt op sådan at noget af hans grund ligger overfor mit hus, på den anden side af vejen. Han har været så venlig at anlægge en motorcrossbane til ham og sine børn, som de bruger flittigt, han har en 4-5 maskiner i alt. Sidste år var jeg nede og snakke med ham om det fordi jeg er virkelig generet af larmen, det er rimelig tæt på mit hus at de kører, ca 30 meter. Lavede en aftale om at de fandt et andet sted at køre. Nu her da sneen er forsvundet startede de kl 10 lørdag og det samme i dag søndag, og jeg er ved at gå ud af mit gode skind over at høre på det larm. Det skal lige siges naboen bor til leje. Sidste år ringede jeg til kommunen og politiet, bare for at høre hvor jeg stod hvis han stillede sig på bagbenene, og det lod til at det kunne de stort set ikke gøre noget ved. Kan det virkelig passe at jeg skal finde mig i at naboen inkl børn skal køre på motorcross-maskiner i et område hvor der er naboer ? Ikke nok med det, men de skal også køre op ad vejen fra hans hus, og forbi mit hus for at komme ind på den del hvor banen er anlagt. Jeg gider ikke være sippet, eller paragrafrytter, men jeg synes godt nok det her trækker tænder ud. Og han er ikke den skarpeste kniv i skuffen, så jeg tror ikke rigtigt han kan se problemet i at han kører.
http://www.lyrk.dk