Nogen der har gode idéer ? Æslet vil ikke starte, har tjekket en del efterhånden men mangler eller har glemt noget i farten ??
Data: Opel Astra 1,6 årg. 94 - C16NZ. Monopoint indsprøjtning.
Symptomer: bilen havde hold stille ca 3 dage, da jeg starter den springer den i live 1ste gang som altid og går som smurt i ca. 10 sekunder hvorefter den dør uden varsel som om jeg havde slukket motor via nøglen. Jeg starter den op igen med det samme og den dør igen efter 5 sek. Der stopper jeg op og tjekker benz måler, den er i det røde felt så jeg fylder 5 liter på, bare for at være sikker, men ligemeget hjælper det.
Fejlsøgning indtil videre: Har tjekket og renset det gængse - tændrør, fordeler hætte, rotor, skiftet benz filter, tjekket benz pumpe (den snurrer med tænd. på), fejl kode udlæs siger 1-2(alt normalt), havde en komplet karburator liggende så den er også udskiftet, men stadig ingen tegn på liv- den får ikke en dråbe benz ned i motor ! Undtagen når jeg piller luftfilter af og benzin tilførslen bliver holdt så den sprøjter ned i karb. så starter den 1ste gang !
Spørgsmål: Jeg tænker det er noget med elektroniske styring der styrer monopoint dysen eller er der noget jeg har glemt ? Og hvor skal jeg lede videre ?
Mvh St0rm