korrespondance i entre

vi har en entre hvor der er en lys afbryder til loftlyset i entre´n
fra samme entre er der en trappe op til 1 sal hvor der er en fordelings gang
der er ingen kontakt til og tænde lyset i entrén fra denne gang

vil dette give problemer mht en tilstands rapport at der ikke er korrespondense kontakter i begge ender .

huset er 1929 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne jeg ikke forestille med det kunne..

Der er så vidt jeg ved ingen krav om hvor man skal kunne tænde lyset.. Det er jo en smagssag.

Praktisk er det jo ikke men vil med 99,9 % sikkerhed sige at det er ikke noget der kommer på en tilstandsrapport..

VH
Jesper.. Elektriker..

Jesper Pedersen

Skrevet af jesperjtp på 20 nov 2010 19:45
Det kunne jeg ikke forestille med det kunne..

Der er så vidt jeg ved ingen krav om hvor man skal kunne tænde lyset.. Det er jo en smagssag.

Praktisk er det jo ikke men vil med 99,9 % sikkerhed sige at det er ikke noget der kommer på en tilstandsrapport..

VH
Jesper.. Elektriker..

tak for svaret .

der er en ude lampe på vægen udenfor som er monteret med et alm 230 volt kabel og ind i en stik kontakt .

dette bør vel laves om med et korrekt instalations kabel

når huset er fra 1929 er der så krav om der skal være jord på lampen der hænger udenfor ?

denne lampe er eneste umiddelbare fejl vi kan finde i instalationen ,da 1sal er ny lavet med nye kabler overalt og lagt over på sin egen gruppe/fase incl jord
Når du siger "alm 230 volt kabel" mener du så samme type som til en forlængerledning bag fjernsynet eks.?

Hvis der ikke er et installations kabel ud til lampen (3x1,5), så skal lampen enten pilles ned og så er der bare ikke en. Ellers så skal der trækkes et installationskabel derud, og ja så skal der jord på da det er en ny udviddelse af installationen.

Jesper Pedersen

Når dit hus er fra 1929 er det ingen krav om jord indendørs (og heller ikke om korrespondance)

Hvis du med alm 230V kabel mener tynd 2 ledet "blød" lampeledning, ja så er det klart ulovligt - og det skal laves om, og som jesper nævner så skal denne installation udføres med jord.... men kun fordi det er udendørs, havde det f.eks. været et indendørs badeværelse så havde jord beskyttelse ikke været et krav

Korrespondancen vil ikke blive nævnt i tilstandsrapporten, den ulovlige udendørs lampe bør blive nævnt, men det er langt fra sikkert at synsmanden opdager det - faktisk usandsynligt
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
vedr jord så er der 1 spyd ved oliefyret ,dette er i den anden ende ifh den ulovlige lampe .

der er lavet nyt jord spyd pga der er blevet inst 400v til el komfur så der er 1 jordkabel på 2½ kv til tavle klemmen og derfra 2½ kv ud til komfuret

så det bør ikke være et problem og få rettet .
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis