Gulvvarme uden shunt

Hej

Jeg er meget i tvivl om jeg skal lægge el-varme eller vand-varme i vores badeværelse.

Jeg har gulvvarme i hele stueplan(undtagen badeværelse), og radiatore på førstesalen. Den shunt der styrer stueplan har ikke plads til flere tilslutninger så jeg
tænkte om jeg ikke bare kunne trække vandslanger med en thermostat til badeværelse. Sådan at  det styres som en radiator.  

Alternativt kunne jeg lægge el-varme i. Det er et betondæk i en etageadskillelse???
Ved ikke hvorfor det er lavet sådan, men lige nedenunder er vores fyrkælder, så det er ikke det store problem at trække vandslanger.

Jeg ved at vand er det mest økonomiske, men el er nok den nemmeste løsning da der ikke skal hugges noget gulv op, vil det vær slidet værd.

Rummet er 6 m2.

God weekend, og pas på det sner!

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det kan man godt.

Du skal bare bruge en returventil i stedet for en radiator ventil.

Har undertegnet selv hvor der er klinkegulve, og kører fint nok udover en anelse større temperatur forskel på starten og slut af stregen.
Hvis du vil have vandbåren gulvarme UDEN at skulle hugge gulvet op, skal det nok være i et af de systemer hvor man bruger 10 mm pexrør, men de skal køre via en shunt (de systemer jeg kender til) men det er absolut den rigtigste løsning istedet for el varme
Ok, jeg havde tænkt over at bruge et Roth Compact system. Det er 10,5 mm slanger og 14mm byggehøjde.

Det er vel ligemeget om systemet er lavet til en shunt, jeg ken vel bare tilslutte slangerne som en radiator(evt med returventil)

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis