Ulovlig elinstallation på loft.....?

Hejsa. Jeg har nedenstående tråd i "jura rummet".
Kan nogen her mon svare eller give et godt råd? Det er med billeder.....

Link til tråden

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser jo ud til at være antenne/parabol kabler, det meste af roderiet.
Men om det er lovligt, med en ikke vandtæt kontakt, på loftet er nok tvivlsomt.

Jeg mener nu ikke der er noget galt, i løse kabler hen over isoleringen, når de er fastgjort i enderne...

mvh jens
Kontakten virker godt nok ikke, kan være vand allerede har gjort sit. Den er jo ellers belejligt placeret ved vinduet!!
Hvad med alle de enslydende svar du har fået på "jura rummet"
Kan du ikke lide dem?
Skrevet af hpox på 30 sep 2010 19:17
Hvad med alle de enslydende svar du har fået på "jura rummet"
Kan du ikke lide dem?

Wiceguy

Det er hermed noteret.
Der er intet ulovligt i at lave antenne kabler til en fuglerede.
Stik kontakten bliver påtalt værende ulovlig da det ikke er en udendørs model. jeg har stadig tilgode at se en udendørs stik kontakt monteret indendørs på et loft. (hvor jeg har lagt mærke til det).
Det med at have antenne kabel liggende hvor der står sove værelse, stue, køkken, toilet osv. på er super. det betyder at det store kabel abe arbejde er lavet såfremt du ønsker tv/radio et af de nævnte steder.

Den hvide klods der sidder forbundet til stik kontakten er ikke ulovlig at pakke ind i isolering men der er "forbudt" da det vil give den hedeslag. det kan så udmønstre sig i brand.

Jacob
Annonce
Stikkontakten må gerne sidde hvor den sidder - der er først behov for en udendørs stikkontakt hvis vi rent faktisk kommer udendørs...
steinaa.

det er klare fordel med udendørs kontakter på de kondensvåde områder
og utætte områder.!
Mon ikke trådstarter har større problemer end en stikkontakt såfremt der er vådt og utæt på loftet?... Men uanset hvor i installationen du befinder dig vil det da altid være at anbefale med en udendørs stikkontakt - det er bare ikke et lovkrav på loftet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis