Skilte, skrive store tal

Jeg skal lave nogle nummerskilte og vil høre om nogen har en god ide til, hvordan jeg skal gøre. Der skal skrives tal fra 1 til 50 direkte på nogle aluminiumstavler i A4 størrelse på højkant. Disse skilte skal kunne stå udendørs i regn osv. Jeg regner med at tallene skal være ca 150 mm høje og læsbare på 30-40 meters afstand. Hvad kan jeg bruge til at skrive med, som er let at have med at gøre og som ikke forsvinder i fugt?

Med venlig hilsen
ktm

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan lave en skabilon i word, printe ud og så skære bogstaver og tal ud.

Skabilonen sættes så på alu.pladen og så kan du enten spray male eller rulle med en maling i en passende farve

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Som FWM siger.

Du skal have fat i en font til det skrive program du bruger, en font med stencil.
Stencils er lavet til at skære ud, så du fx kan få mider cirklen i "0"et med

En god alkyd eller en terpentin baseret maling er nok bedst til at binde på aluminium i vind og vejr.

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Findes der ikke noget i stil med en meget stor tuschpen?
Det skal ikke være et kunstværk, blot skilte til at sætte på en midlertidig camp, så folk kan finde deres pladser!

Med venlig hilsen
ktm

Prøv at finde en Benny Søndergaard skilte som ligger øst for Slagelse.. mener det hedder Kirkerup..
Han kan lave klister-tal lige til at sætte på.. og han er ikke dyr.. koster ikke noget at spørge.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Mit indspark:

Hvad med at printe dine skilte ud på almindeligt papir og laminere dem, det kan sikkert godt holde det stykke tid du har behov for.

Måske skal du så lime dem fast på et stykke alu eller x+finer for at undgå at de folder sammen i blæst, men alligevel forholdsvist nemt at gå til

/Hideout

Hvis KTM har alupladerne vil jeg tro at klæbebogstaver koster det samme som lamineringsplast.

Svendborg

Jeg ved ikke hvorfra jeg har det, men for mit indre blik ser jeg nogle meget brede tuschpenne eller tusser med en stor skråtskåren spids, der kan lave strege ca. 20 mm brede. Det ville jo være det nemme og billige svar på mine bønner.
Jeg kan bare ikke finde noget på nettet, der er bredere end 2 mm.
Jeg har også ledt efter klæbebogstaver, men endte hos en ´hollænder" i stedet for Slagelse!

Med venlig hilsen
ktm

Så skal du i en kontorforsyning.. de sælger tusser til skilte ellers kan en hobby butik have dem..

Benny fandt jeg lige på de gule sider..

Hils fra Andy.. jeg har arbejdet sammen med ham for en del år siden. men han kan huske mig..

Søndergaard Reklame
- Skilte og skiltefabrikker

Kirkerupvej 53, Kirkerup
4200 Slagelse

* Tel. 58 54 52 81

Svendborg

Ellers kig i bunden her når du har klikket på standartvarer

Svendborg

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også