Sikring til baglyset sprænger

På min Suzuki Grand Vitara Van fra 2007 er der opstået irriterende probelmer med baglyset.

Det hele startede med at begge baglys var gået. Ikke bremselyset, kun baglyset. Derefter udskiftede jeg både pærer og den sprængte sikring. Sikringen sprang efter ½ time og fortsætter med atsprænge med ½-2 timers mellemrum. Hvor kan fejlen sidde? Kan det være et relæ?

Der er i øvrigt anhængertræk på bilen også.

Pft.

Jyden3
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Relæ tror jeg ikke på, nærmere at isoleringen er blevet gnubbet af en af ledningerne et sted. Du bliver nok nødt til at skille det ad.

Bent.
Hej PoloBjørn.

Det tror jeg at jeg forsøger. Det lyder mest sandsynligt i mine ører. Der er jo trods alt tale om en bil der er trillet ud af fabrikken for 3 år siden. Det understøtter også min teori om at det er en 'svag' kortslutning der skal bruge nogle timers modstand for at 'slide' sikringen over.

Hilsen
Jyden3
kan nemt være stikket , men det har ikke noget med en vis tids modstand til at slide sikringen over
kan også nemt være en skadet ledning , der når den rammer uheldigt pga bilens vibrationer laver en korsslutning
Sjovt nok havde jeg samme problem på min geand vitara 1,9ddis 2006 ,det var kablet der gik ned til stikket på trækket ,det passer med at ledningen faldt ind på den tværgående lydpotte bagerst,altså kortslutning til stel,når sikring til lyset bagpå springer går det også udover instr.bordslys på den høje styrke
Sagen er løst! Tåberne på Suzukiværkstedet havde ikke gjort deres arbejde godt nok da de monterede anhængertrækket. Ledningen fra stikdåsen var ikke monteret ordenligt og rørte ved udstødningen og var derfor smeltet og slidt over => kortslutning, hvilket jeg også gjorde da jeg så det. Tak for det Suzuki i Ringkøbing - det er sidste gang jeg handler der.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis