"Evige" blomsterbede

Nu bliver det jo nok ikke i år, men derfor kan man jo godt gøre sig sine tanker til næste år.

Jeg husker, at min far var så super til at få blomster til at gro i sin have i langt den største del af den mulige periode… - blomsterbedene var simpelthen altid fulde af blomster.

Han plantede diverse løg i det samme bed, hvorefter blomsterne sprang frem på hver deres tidspunkt.

Jeg håber, at jeg ikke er for svær at følge.

Jeg arvede så ikke min fars grønne fingre – ville alligevel gerne forsøge den måde for ”planlægning” af blomsterbede.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres erfaringer – er nogen af jer lige så skrappe til det og hvis ja – hvilke blomsterløg vælger I for at få det til at dække så lang en periode som mulig?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et blomsterbed består ikke kun af løg planter, der er nok også stauder og etårige planter som du sår i foråret. Jeg vil anbefale dig at søge på nettet, brug din ven Google ! Dine søgeord kan være ganske simple, eks. haven   haveejere   blomsterbede   o.s.v.

V.h.  Håndværkeren
Meget groft sagt så skal de løgblomster der blomstre før sangt hans sættes i efteråret, og dem der blomstre efter sættes i foråret.

Så når der kommer blomster løg i butikkerne om ikke ret lang tid, så kig på pakkerne der står hvornår de blomstre.

Kig på hvad der er i dine bede nu, og find så noget der passer i farve og blomstre når de stauder og buske der er nu ikke gør det.

Du kan også gå på planteskolen, de er gode til at rådgive. De er lidt dyrer end bilka men de plejer at have gro garanti og service koster desværre også lidt

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det kræver nok noget planlægning at lave et bed der blomstre "evigt". Hvis der er rigtig mange forårsløg (vintergækker, Dorothealiljer, tulipaner og Narcisser) er det lidt svært at få en flot sommer- og efterårsblomstring især hvis jorden ike er helt god.
Jeg har gode erfaringer med høstanemoner sammen med forårsløgene, men kan ikke rigtigt få noget til at fylde i mellemtiden.
Tror at det er et område hvor du bare skal forsøge dig frem, og hvis det vil gro er du heldig.

Green

I vore dage kan man jo også købe alle former for plastick blomster, så behøver du kun at skylle dem ind imellem.  HA HA HA
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis