gevind stang med maskin gevind i den ene ende og træ gevind i anden ende?

Hejsa, Jeg tænkte på om ikke man kan få noget gevind stang som har det store træ gevind (ligesom på fransk skruer) i den ene ende og i den anden ende har maskin gevind til en møtrik? Det er til et terasse tag konstruktion og Ideen var at skrue trægevindet ned i midten af stolperne og bor huller i limtræs drageren som så spændes fast oppe fra.. Det var for at undgå synlige samlinger med masser af vinkel jern/søm plade blik..
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådanne nogle "bordskruer"?

http://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/moebelbeslag/moebelskruerogbolte/bordskruer/bordskruer/?rel=product&level=4&click=buy_picture

Men de er måske for korte?

 Me like hockey!


Tak for hjælpen! det er dejlig når nogen lige ved hvad det man mangler hedder, det gør det nemmere at finde :-)

Jeg kan se at de kan fåes op til 180mm så må lige se om det er lange nok, men er der ellers nogen der ved hvor man kan få fingre i sådan nogen samle led til gevind?
Ja.
Det er ikke altid at folkene på trælasten ved hvad en "dimmer" er. Men når man lige får forklaret dem hvad den skal bruges til, lykkes det som regel.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Prodigy

De forlænger-møtrikker kan du f.eks. købe i Biltema art. nr. 19-518 2stk for 16,90 kr. i en 10 mm udgave, ret dyre hvis du skal bruge en del af dem, kan jeg godt se.

M.vh. maskinsnedker

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Sanistål og Brdr. Dahl! De er begge lagerførende, og Sani sælger osse til private, hvis man spørger dem pænt ;o)

" Who dares wins" - Eller rettere:  "Who tries learns!"
Aut. Vvs-installatør og kloakmester.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis