kloak i sommerhus.

Hej alle.

Jeg er netop kommet hjem fra nogle fine dage i vores sommerhus i kulhuse. Alt var fint og dejligt pånær vores toilet, som havde store problemer med skyllet.

Vores grund ligger ca på højde med Holland og vil sikkert blive oversvømmet, når den tid kommer... men indtil da, vil vi nyde den så meget som muligt .

På grund af den høje grundvandstand virker skyllet i vores toilet ikke optimalt. Vi har en gammel septiktank, tror jeg... i hvert fald er det som om at grundvandet allerede har fyldt den. Jeg kan simpelthen se at vandet stiger ved dækslet til tanken, når vi skyller ud i toilettet. Dette er jo både irriterende OG sundhedsskadeligt, idet at det vand der stiger op over dækslet jo må være meget bakteriefyldt !!!!!

Jeg har besluttet at jeg vil investere i et lukket system, så vi i fremtiden kan slippe for denne gene...

Men jeg ville gerne høre om jeres erfaringer og eventuelle råd. Vi er en familie på 3 - far, mor og barn (8), men vi har næsten altid veninde med til vores datter, - så lad os sige 4

Hvor starter jeg henne ? hvem ringer jeg til ? skal jeg snakke med kommunen (frederikssund) osv... jeg håber på gode råd

Mvh

Morten

mortenbak

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start med at få en kloarkmester forbi, så kan han se hvilke muligheder der er

Men det bliver nok enten tryknedsivneng i en mile, eller også et futtog(renseanlæg)

Han kan hjælpe med at få de rigtige tilladelser hjem.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

http://www.kloakviden.dk/samletank.htm

(så skal der holdes regnskab med vandforbruget + "det løse")
Tak for gode råd

Jeg vil snakke med den lokale kloakmester. Samletanken ligner fuldstændig det billede jeg havde i tankerne. Og udsnittet kunne nemt være et billede af mit sommerhustoilet i det at der lige bagved toilettet vil være plads til anlægget.

Hvad koster det ca at få anlagt sådan én ?

Mvh

Morten

mortenbak

Helt off topic, idet jeg ikke ved noget om hvad det vil koste, ud over at det som regel er ret kostbart.
Jeg vil derimod give dig moralsk opbakning til, uanset omkostningerne, at få organiseret noget funktionsdygtigt, gerne overdimentioneret.

Jeg har selv her på matriklen været inde i præcis samme problematik, og var ved at blive græskkatolsk af alle de kvaler vi havde, som især er mega triste, når der oven i købet er flere overnattende gæster, uden at jeg vil gå i detaljer.

Heldigvis gav kommunen, efter nogle år, så tilladelse til, at vi måtte slutte os på den nærliggende hovedkloakledning. Den lettelse og glæde det var at kunne komme af med møget, så at sige, er ubeskrivelse, ja faktisk kan det næppe blive bedre at lomme i Paradis!

Det kostede os 27.000 kr. og er de bedste penge, jeg har ofret på ejendommen næst efter taget! Havde det kostet dobbelt op, var jeg også stået på.
Du må og skal videre med projektet!!

Med venlig hilsen
ktm

Tak for den moralske opbakning .

Jeg er også villig til at ofre temmelig meget på en brugbar løsning. Uanset prisen, vil det uden tvivl være det værd. Problemer i den retning er næsten ubærlige.

Jeg er 99% sikker på at der ikke er kloakering i området og heller ikke planer for etablering af dette i fremtiden.

Jeg håber at omkostningerne vil ligge et sted i nærheden af de 30.000.

Tak

Morten

mortenbak

Annonce
morten det er ikke skudt helt ved siden af medmindre der er andre problemer i området så som højt grundvand osv.
Skrevet af sluppermand på 04 maj 2010 18:58
morten det er ikke skudt helt ved siden af medmindre der er andre problemer i området så som højt grundvand osv.

Slupper det er jo nettop mistanken om højt gundvand der ligger til grund for de fleste svar

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

du skal nok have en ny tre-kammer tank med pumpe til det tynde. Een gang årligt skal din septiktank tømmes - men det ved du vel?? Desuden kan det meget vel være rødder fra buske og træer, der er gået i røret til sivebrønden, så der ingen fraløb er.

Min septiktank bliver tømt via en tømningsordning i frederikssund kommune én gang om året. (August - mener jeg) Den burde langt fra være i nærheden af fuld på denne tid af sæsonen, men om der er rødder o.lign i tanken ved jeg ikke.

Jeg har hele tiden skudt skylden på grundvandstanden. Grunden ligger lavt, der står blankt vand på en del af grunden i denne tid og andre områder er fugtige. Huset er placeret på sokkelsten og der står vand under huset, derfor har jeg hele tiden været overbevist om at grundvandet er problemet. Senere på sæsonen, når den værste regntid er overstået, virker toilettet lidt bedre - men stadig ikke optimalt.

Da jeg første gang opdagede blankt under huset, blev jeg sgu lidt bange - men det har stået der siden 1954 og der er ikke skyggen af fugt og råd skader, så det tager lidt roligere nu

Har googlet lidt efter samletanke og kan se at jeg kan få en 3000 liter til ca 10.000, så ved jeg endnu ikke havd det koster at få den gravet ned og tilsluttet.

Jeg må se at få fat i den lokale kloakmester i kulhuse

Morten

mortenbak

Hvis grundvandet har indflydelse på din sept.tank, er det en gammel satan af beton. Du skal have en ny af glasfiber og det med rødderne var kun rørene jeg mente. Har selv været turen igennem, hvor vi flere gange om året måtte lille med hovedet nede i sivebrønden med et stykke tentorstål og raspe rødder af i mellemrøret. Køb selv en skovl og hjælp til. Det letter tegnedrengen

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis