Værksted + fyr-rum bygges i løbet af sommeren 2010

Hej alle sammen
Dette er mit første, men nok ikke sidste indlæg her på siden :-)

Jeg står i den kedelige situation at vi skal i gang med at kæmpe med forsikringen for at få penge for et sne-tryk der har ødelagt taget på vores værksted. 
Taget var ryddet, men de mener at der er tale om en konstruktionsfejl, den hopper vi dog ikke på da bygningen er fra ca. 1910 (hvilke byggeregler brugte man dengang?), tiden må dog vise hvad der kommer til at ske. 

I mellemtiden har vi besluttet os for at bygge nyt værksted uanset resultat af forsikringen, det skal omfatte fyr-rum med nyt pille/stoker fyr samt 3x garage. 
Budgettet er ikke fastlagt, men jeg er pr. definition for nærrig til at betale fuld pris for varer, og jeg køber gerne på nettet eller i udlandet :-)
Jeg vil selv lave alt arbejde, på nær det kedelige som f.eks pudsning af vægge etc.

Konstruktionen skal opføres i stålspær, vægge regner jeg med at bygge i Y-tong/H+H cell blokke. Derefter skal det pudses og males så det ligner vores stuehus. 

Her i starten er jeg så i gang med at finde ud af hvor det er billigts at købe div materilar, indtil videre er jeg ikke nået langt.
Jeg har et tilbud på Y-tong blokke fra byg-max.dk, her koster de 63kr/stk og det er alt for dyrt syntes jeg. Svigerfar har fået dem til 50kr/stk i 10-4 i ulfborg.

Kender i nogle tyske byggemarkeder der sælger disse?
Hvad med tyske fabrikanter af stålspær?

Jeg regner med at opdatere tråden hér løbende med billeder og info, men hav tålmodighed med mig !! :-) 

Mvh Carsten - Aulum

Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også