Fedt til spilkop ?

Har skilt spilkopperne ad - de skal hård-fornikles... Måske burde jeg ikke være overrasket men se lige på rullelejerne - hvor tørre de er

Hvilket fedtstof bruges til at smøre - disse og gearet i spilkoppen ??

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dem vi har ude på de skibe jeg arbejder på, plejer vi at give EP2 fedt. Det er en normal all rond smørrefedt.

Vi ligger på nordsøen 360 dage om året, og de får 1-2 gange om året, hvor dem skilles og renses og smørres op
Så til en lystbåd passer det nok meget godt med at, give dem en tur hvert forår.

Der er nok nogle kapsejlerer der bruger noget andet

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er produkter til det formål..

Og sådan en tube holder mange år.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

FWM - Hvs det produkt er godt nok til Nordsøen er det helt fint til mit behov ;-) og ikkert er det, kapsejlere bruger noget finere..

gom - tak for link, havde forsøgt at søge men fandt ikke..

Jubler - brormand ringede - spilkopperne er færdige.. Vedlægger billede så snart de arriverer på adressen.. For sjov søgte jeg på nye spilkopper i samme str, alle uanset fabrikat ligger i et prisleje a 6500,- skulle tro de var fremstillet af det pureste guld..... Nu koster det mig 2 gode flasker rødvin og som hårdforniklede er spilkopperne uforanderlige i en menneskealder...

Hvad er hårdt fornikled - plejer sådanne ikke at være forkromet.. eller anløbne som vores??

Svendborg

Annonce
gom: jo, de fleste er forkromede eller fremstillet af rustfrit stål. De forkromede af slagsen har det med at blive anløbne og forkromningen slidt af - med tiden.. Ved hård fornikling bliver overfladen ikke helt blank - (skal gerne få min kære bror's udsagn om, hvad det nøjagtigt er at hård fornikle - han er galvanotekniker) til gengæld holder denne fornikling i en menneskealder, så lever fint med at de er matte i overfladen.. Det samme gælder iøvrigt mange beslag som er udsat for vind og vejr..

Må vi ikke se et billede af dem?

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

RH: Gerne - men de er endnu ikke dukket op på adressen :-(

Så ankom de længe ventede spilkopper Så kan I her på LDS vurdere om det kan betale sig og derved sparer i omegnen af 10kkr

De er s.. flotte..

Hvad mon sådan en omgang koster når man ikke har en bror i den branche??

Svendborg

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis