mobil navigation på Nokia 5230

Hej alle
Jeg har købt en Nokia 5230 telefon for at kunne bruge navigation når vi skal på ferie men det volder mig en del problemer at få det til at fungere ordentligt - har hentet de rigtige kort samt talevejledning på dansk og fået det installeret men når jeg starter navigationen efter et sted går der ca. 15 sec. så spørger den om jeg vil gå online ? og ligegyldigt om jeg siger ja eller nej afslutter den bare den igangværende navigation. i fg. Nokia skulle det være gratis at bruge navigation nu så jeg forstår ikke rigtig hvorfor den vil online.

Kan heller ikke rigtig få installeret adgangspunkter for internet og mms selv om jeg henter opsætning hos min udbyder fungerer det ikke ?  H J Æ L P  jeg graver mig snart ned hvis det ikke vil virke  er der nogen der kan og vil hjælpe ? jeg plejer ellers at kunne klare det meste af den slags med dette giver mig grå hår (det der er tilbage )

Hilsner fra Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skulle prøve at gå ind på det forum der nu hedder.....GPS FOR ALLE::: Der er mange der har forstand på dine trængsler. Men at du skulle være online til nettet for at navigere,den er helt ude i skoven. Mvh Anker

 Med venlig hilsen

 Anker

 

Jeg har samme problemer som dig...

Kan du se kortet tæt på... Jeg kan kun se kortet når jeg ude 500km måleståk.. hvis jeg zoomer ind er den kun brund kort uden veje og andet... Den er kan heller finde nogle GPS singler selv om der er fuld forbindelse på mobil....

Jeg kan kun sige at navigatin program stinker hvis det ikke kan komme til at virke...
Det lyder spøjst - min E71 spørger også, om den skal gå online, men når jeg svarer nej, fortsætter den bare til navigation. Er du sikker på, du har fået installeret kortene rigtigt? Kan du kalde dem frem uden GPS?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Kig her
http://www.nokia.dk/udforsk-tjenester/ovi-kort/downloads-and-services/prices-and-coverage-3.0

 Med venlig hilsen

 Anker

 

Hej alle sammen
Har fået internet til at virke på telefonen så nu kan den komme online - den fortæller mig så at det koster 80 Kr. om året at benytte denne tjeneste og så kommer der en side op hvor man kan betale med kreditkort hvis man ikke gør det (det gjorde jeg ikke ) stopper navigationen og så kan du kun se hvor du er i øjeblikket - kortene er fine - kan se alle detaljer her omkring hvor jeg bor ,men også nede i Spanien så det er helt OK - Har i dag sendt en mail til Club NOKIA Danmark med samme spørgsmål som her, om de "GRATIS" kort så nu er det spændende om de svarer og hvad de svarer på det - skal nok komme tilbage med en melding - Tak for jeres svar
Hilsner fra Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Noget af det der mobil-gps er såkaldt a-gps. Det bruger data fra mobilmasterne til at bestemme positionen, og det koster. Kan det være problemet?
Hej MBfan og andre interesserede
Der er begge typer i min telefon så det er IKKE problemet men prøv at Google "Fri Navigation fra Nokia" så skal du bare se løjer der står i flere i flere af linkene at til forskel for mange andre  BEHØVER  Nokia telefonerne  INGEN   GPRS   forbindelse for at navigere   http://ekstrabladet.dk/kup/elektron...286605.ece   
    http://www.comon.dk/nyheder/Gratis-...78100.html                    - så  MÅSKE  sætter jeg BT - Ekstrabladet og Forbruger Ombudsmanden i gang hvis Nokia ikke kommer med et tilfredsstillende svar på hvad det er der er gratis - det er måske kun kortfilerne, men ikke brugen af dem.
Hvis det er det der er tilfældet burde de jo nok lige oplyse lidt om det der hvor man downloader kortene og også i deres annoncer for telefonerne hvor det også står med fede bokstaver
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Husk at have billader til din telefon.. det bruger rigtig meget strøm at have gps-delen kørende.

Jeg købte en alm gps, i stedet for min HTC-telefon.. det var for besværligt i længden.

Men nu skal jeg ikke tage modet fra dig, håber du får det op at køre.
hej til alle
Det hele funker nu uden forbindelse til nettet - den kortversion jeg havde downloadet (3,01) var en fra den tid hvor det ikke var gratis (forstår ikke hvorfor den ikke bliver fjernet) DEN RIGTIGE GRATIS VERSION SKAL VÆRE 3,03 og så virker det
Hilsen Polobjørn og mange tak for jeres interesse og svar.

"AUTOELEKTRIKEREN"
Polobjørn..

Jeg har hentet den version 3.03 ned på min Linux pc.

Sendte de over bluetooth til Nokia og den instalere programmet på mobilen... Men jeg har stadig samme problem med at jeg ikke kan se kortet
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis