spartling af loft

Jeg har nu fået fuldspartlet, slebet og filtet min vægge. Ser super ud! Og lidt råd og vejledning herinde fra har været stor hjælp.

Nu er jeg kommet til lofterne. Har cyklet rundt på nettet og herinde også, men vil gerne have det serveret med skeer, da jeg ikke har prøvet det før - ligesom væggene.

Jeg kan ikke se en fløjtende logik i det papir/armeringspapir, som man sætter i spartelmassen i forbindelse med spartelgrøften på gipspladerne. Hvad er pointen i det?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
papirstrimlerne virker på samme måde som netstrimlerne til samlinger , de er noget mere træls at arbejde med , men er til gengæld lidt mere stabile overfor vridninger i pladerne
men det er nok at bruge nettet i langt de fleste tilfælde , så jeg ville bruge det til loftet også
Betyder at de loft ikke revner. Hvis du ikke sætter dem i, får du nogle fine revner hen over lofterne

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jeg ville helt klart benytte papirstrimler, da man med net godt kan få revner allligevel, disse vil blive skjult med papirstrimlen.
Jeg har lige et tillægsspørgsmål til det med spartling og papirs strimler. Er det også en fordel/skal man bruge papirstrimlerne i endesamlinger, altså hvor de selvskårne spartelkanter går op i mod hinanden?

Nej i enderne er det en dårlig ide ,du vil ikke kunne spartle det så det ikke kan ses ....
Men som tømrer har du vel enten 2 lag gips eller lavet underlag så du kunne skrue tæt over enderne ;-)

Tømreren

God Håndværker

alt i Tømrer/snedker arbejde

Jeg har skruet tæt i enderne, og jeg har såmænd set en maler spartle mine plader jeg ved ikke hvor mange gange, men nu hvor jeg selv står og skal til det, faldt det mig bare lige ind, om man nu skal, skal ikke. Men det giver jo meget god mening at det ikke er til at dække papiret.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også