batteri lader ikke op

hej jeg har købt sådan en cpi hussar,og det eneste problem jeg har med den er at den ikke lader batteriet op, men forlys og baglys køre på generatoren når den er tændt. Blinklys og el start samt horn virker også når batteriet er ladt op med en lader, men scooteren lader ikke selv batteriet op. Har haft em måler på ledningerne og der kommer ingen udslag hvad kan problemet være på forhånd tak.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du tjekket en evt. sikring, en knækket ledning, et laderelæ der ikke slå til osv. ?

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

Prøv om du kan få fat på et el diagram til "dyret", så er det en del lettere at fejlsøge på

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

vil jeg lige forhøre nogle venner om kan så holde strøm nu da jeg fik fat i et af de mange 12 v batterier der sider i vindmøller da jeg kender en der arbejder med dem og de skal så udskiftes engang imellem selv om det ikke har været brugt og de skulle vidst kunne holde i langt tid før man skal oplade dem så da jeg fik smækket den i bagagerummet og sat den til ledningsnettet så startede den med el start lyn hurtig ;D
Hvis batteriet ellers er okay så er det formodentligt spændingsregulatoren eller statoren som der er noget ivejen med.

Men check ledningsnettet med et multimeter check stikket på spændingsregulatoren og stikket fra generatoren, rens benene og stikket med en ren stålbørste sandpapir så der er god forbindelse.

Check om sikringerne er sprunget.

Når motoren køre skal du på batteriet med ledningerne på kunne måle 14-15 volt så vidt jeg ved.

Check :
http://www.thansen.dk/products.asp?c=3243352781&n=1681976586

Jeg har læst om folk der har måtte sætte en ny stator i og jeg selv har sat en ny spændingsregulator i min Kymco Super 8 fordi batteriet ikke bliv opladt og der måtte jeg også oplade mit batteri tit.
en af mine venner mener også at det er spændings regulatoren så skal bare lige have lånt en af ham for at se om det er sådan en jeg skal have med på reservedel listen næste gang. Dog efter jeg har fået det batteri så går der lang tid før det skal lades op har nu haft det omkring en uge og har nok brugt scooteren hver dag hvor der så stadig ikke er tegn på at batteriet er bare er blevet lidt sløver
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis