Hjælp til beslag

Hej allesammen,

Mon ikke der er en herinde der kan hjælpe en "handy-kappet"

Jeg skal lave en slags kaleshe til en sæbekassebil ala sådan en som er på en barnevogn (kunne altså ikke rigtigt finde det passende forum - sorry). Den skal kunne fastspændes/låses når den er åben. Mit spørgsmål er altså, hvordan laver jeg sådan en smartest - findes der fx et beslag, der kan låses, og så fx med en knap eller lign. slås ned igen.

Her er en lille tegning af hvad jeg mener:

Takker meget for hvilken som helst hjælp

Kristian

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
EDIT:

Det er ikke en forklaring på hele konstruktionen jeg mangler, men blot om beslaget eller hængslet eller hvad sådan et hedder

Kristian
kriss8888

Stængerne kan laves af stål/allu el. lignende materiale, prøv at se på et belag til et topstyret vindue, det ligner lidt din tegning og så lave lidt om på det, dette beslag fåes også med friktions/bremse (skrue som kan justeres) som måske også kan bruges.
Kan du ikke lave en form for "Clips" at sætte på A/A(låst).
Måske en form for rør som kan "skydes" ind over de to stykker A/A(låst)
Elller lave et hul hvor du skærer gevind med en finger-skrue/vinge-møtrik med en stump gevind på eller bare et lille hul som du sætter en dorn/tap i.
Bunden af A(låst) A og B kan du bruge en gevindstang Eks. en 6/8 mm. med et stykke allu/kobber - rør over som basis/hængsel.
Hængslet kan du sætte fast med nogls små stykker træ/allu/stål som du borer nogle huller i, og sætter dem fast på din "sæbekasse konstruktion"
Mulighederne er mangfoldige det er bare lige om at se dem for sig, komme jo også lidt an på hvor hurtigt du skal/vil stille om.
Håber det hjælper dig lidt i  rigtig retning.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Takker for det hurtige svar maskinsnedker

Jeg vil prøve at kigge mig lidt mere omkring, havde slet ikke overvejet, at det jo faktisk minder meget om et vindue, så det er jo allerede stor hjælp

Kristian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis