hulmursisolering

overtog vores omkring august sidste år. Huset er fra 1975. Vi skulle have skiftede nogen muresten og finder ud af der ikke er noget isolering i hulmuren. Hvor træls er det lige . Der står i vores energimærknings raport  at der er ca 33 cm. hulmur som er isoleret . Hvordan kan man skrive det i sådan en raport også det ikke er der . jeg tar fat i ham der har lavet raporten han siger at han har fået oplyst af dem der slæger huset til os at det er der . Hvordan kan man da stole på sådan noget så er sådan en raport ikke en skid være . Ringer så og klager over raporten til ham der har lavet den. Han var der med det samme at huset er olovlig og  at i 1973 kom det ved lov at alle nye huse skulle være isoleret. Så han sage jeg skulle ringe til dem vi har købet huset af. Det fik jeg ikke noget ud af . hun sage at det måtte han der havede lavet raporten så til rengskab for. Hvad gør man lige. 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
så er det med at få fat i jeres advokat fra hushandelen , han skal så sørge for at i får det lavet eller en erstatning fra sælger
hvis det er den bygningssagkyndige der har lavet fejlen , er det ham der skal betale
men alt det er noget jeres egen advokat sørger for , det er med i det salær i har betalt ved handelen

Hej

I har købt et hus hvor det forventes at bygningsreglementet er opfyldt og det må energikonsulenten jo så også gå ud fra er tilfældet.

Efter min mening er det sælger der skal opfylde kravene, og så må han jo gå tilbage til evt. tidligere ejer og gøre kravet gældende.

Men lad din advokat rådgive dig her, da der er mange spidsfindigheder indenfor jura.

Lav for en sikkerheds skyld et par ekstra undersøgelser, da det lyder meget mærkeligt i mine ører, at der ikke er hulmursisoleret i et hus af den årgang.

Det er selvfølgelig sælger der hænger på den, men energikonsulenten har sgu et større ansvar, han bør altid kontrollere om der er isolering i hulmuren, og ikke regne med at der er. Han får dog sin gode løn for arbejdet.

Hilsen

K-E.
Isolatør

rask
Hej Nautrup

Nu er her jo tale om hulmursisolering, så han skal nok ikke bore hul i gulvet eller pille skråvæg ned, men bare bore et lille hul i muren.
Man kan ikke altid stole på at hådnværkerne udfører arbejdet korrekt, der er brådne kar i alle lejr.

Hilsen

MTI
Isolatør

rask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis