3000 kr !!!!#¤%&%¤&/()%)(

Min mekaniker har lige påstået at det koster kr. 3000,- at skifte bundkaret på kærestens Hyundai Elantra 1,6 fra 1996

Kan det virkelig passe ???

Jeg har haft rigtig mange biler og er selv uddannet indenfor bilbranchen, men har ALDRIG hørt at det skulle være så dyrt.

Håber på et kvalificeret svar

På forhånd tak fra Lars

<p>Ting tager tid - GODE ting tager god tid :o)</p>

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du bor jo i den dyre del af dk så den er vel en timeløn på 500-600kr plus moms og pakningen kan koste alt fra 20kr til 1000kr
Bundkaret er jo heller ikke det altid det nemmest at få ned... enten er det noget forbro eller oliesug ivejen og man skal enten ha løften motoren eller ha noget anden skruet af...
det kommet jo også an på hvad vej udstødning går... det kan jo være den skal af... så koster den jo også et par pakninger. samt evt nogle knækkede bolte i mannifolden eller i topstykken....

Men jeg synes umeldbart at 3000kr lyder rimelig fornuftig...
Se om du kan finde et på et autoophug, så kan du nok klare operationen for 500 kr + lidt fritid. Normalt er det nemt nok at skifte et bundkar.

Men hvad fejler bundkaret? er det utæt eller hvad?
et brugt bundkar ville jeg nu ikke vælge medmindre jeg var 100% sikker på at det kommer fra en ret ny motor
men prisen lyder ikke skræmmende , det er jo en bil der er rimelig dyr i reservedele
et nyt bundkar koster 999,00 kr og pakning 150,00 kr og det er thansenpriser , og der hvor han handler koster det nok 50% mere vejledende og så lidt arbejdsløn , så er du hurtigt oppe på 3000 kr
Prøv at få nogle priser fra vores kære naboer i tyskland, vi sparer omkring 50% på at bile derned !
Vikan kun være enige i at danske mekanikere er fuldstændig oppe i vilde priser !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Bundkaret lækker ca. 1,5 liter olie på 1000 km. Hurra for kattegrus i carporten

Jeg har kigget på karet og det ser ud til at kunne tages ned uden at fjerne noget andet. Det er derfor jeg undrer mig over prisen.

Annonce
det er træls med det olie i carporten. Har selv en corolla fra 87 som bruger 1 liter pr. 200 km.
Men der kommer olien ud ved lejet ved tandremmen (utæt simmerring)

Hvorfor skifter du det ikke selv? Hvis der ikke sidder noget i vejen er det pærenemt.
Jeg overvejer også kraftigt selv at foretage den udskiftning, efter at have fået sådan en pris. Gad bare ikke ligge og rode med det, men til den pris tror jeg godt jeg gider. Jeg ved også godt hvordan.

Så hvis I mener prisen fra mekanikkeren er den rigtige bliver det hjemmerep. i carporten.

Lars

Men kan det betale sig? 1,5 l olie koster 30 kr. (HaraldNyborg)
steen5>>> kan godt være at olien ikke koster så meget , men inden længe er det så meget at det koster en ny motor , og den kan jo så nok heller ikke synes næste gang hvis den er så tæret , og det er jo ikke alle der er så store svin at de bare lader stå til når det er så meget

lars3450>>hvis du selv vælger at skifte bundkaret , så sørg også lige for at du får renset den metalsi der er i sugerøret til oliepumpen , hvis der er skidt i den og du roder med den , risikere du den skyder oliefilteret af , så dør motoren i løbet af få sek.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis