Vand i bunden af Miele opvaskemaskine

I dag kunne jeg konstatere, at hele bunden af vores opvaskemaskine var fyldt med vand. Jeg forsøgte at tømme vandet ud og køre et skylleprogram, i håb om at det ville hjælpe, men nej.

Det er en relativt gammel Miele maskine. Er der nogen der kender noget til hvad problemet kan være? Er det pumpen der er røget? Kan man selv skifte den? Eller er det bare er eller andet filter der skal renses? Og kan det overhovedet betale sig at gøre noget ved en Miele maskine der er over ti år gammel?

Hvis nogen har instrukser til hvordan jeg kan forsøge at rense osv. bliver de modtaget med kyshånd. Der er sågar en god flaske rødvin på højkant til den der kan komme med den rette ledetråd

På forhånd tak!
/mads

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at se om der ikke skulle være nogle slanger der går op til nåed måle/elektronik.
Hvis du kan finde sådan nogle. Så rens dem.
Jeg ved ikke med opvaskemaskiner, men på arbejde er det i 99% af tælfældet når vaskemaskinen ikke virker på damperen.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

SOm nævnt før sidder der et filter i bunden af maskinen, hvis det er renset og den satadig ikke pumper, så skru afdækningen af i bunden af msakine "på fronten" og derefter den næste plade, dernede er bundkaret, oftes løber der en gang i mellem lidt vand derned, og det skal væk, er det vand der, er der en "svømmer" elektronisk kontakt der fortæller maskinen at den ikke må pumpe ud...

Martin K

Filteret er renset, så den skulle være god nok.

Jeg må prøve at skrue af i bunden og se om jeg kan finde ud af noget.

Hvis der er andre der har gode forslag er de meget velkomne!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis