grave ud til sokkel i hånden

Hej

Er jeg fuldstændig vanvittig hvis jeg har tænkt mig at grave 15 m sokkel i hånden + 18 m2 af til afretning til beton?

Jeg vil så nødigt have maskiner ind gennem haven. så vil endeligt bare høre om andre har fuldført noget lignende ? så jeg kan tænke jeg ikke er det eneste tosse i verden, når jeg står der med min lille spade..!

Lopus

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej for cirka 50 år siden var det vidst meget normalt at gøre det sådan. Husk nu på det skal jo også køres væk det der kommer op. Men det er hårdt arbejde, graver dog også det meste med håndkraft herhjemme bare fordi jeg er nærig. Men hvis du har god tid er der ikke noget i vejen for at grave det med håndkraft.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

I fald du gør det,er du ikke den eneste tosse. Det er småting, det du vil grave ud!
Hvis du har rigeligt med sul på sidebenene, er det en glimrende slankekur.

Med venlig hilsen
ktm

Jeg er gået igang..! tænkte jeg ligeså godt kunne prøve, kan jo først få maskine på mandag alligevel... føj det hård,  jeg har også allerede fortrudt, men kom så også til at se at den ene langside faktisk sletter ikke kan graves med maskine... så nu der ingen vej tilbage..!

Jeg har heldigvis et "hul" til jorden kun få meter derfra.. det skøre er jo, at der så bagefter skal fyldes ligeså meget i randen igen

Dengang (for 50 år siden) gravede man selv ud til kælder også - efter en alm. 48 timers arbejdsuge. Så skulle der også lige gøres klar til resten af byggeriet, startes en brugsforening, et par sportsklubber, der skulle graves have, sås og plantes så der var kartofler og grøntsager til vinteren...
Kan nu ikke forstå du siger at det ikke kan graves med en maskine har flere gange haft en der er så lille at der hvor der kan være hjulbør kan den også være. Men skidt nu med det, held og lykke forresten

Annonce
Skrevet af Fiahgt på 28 jun 2009 10:43
Kan nu ikke forstå du siger at det ikke kan graves med en maskine har flere gange haft en der er så lille at der hvor der kan være hjulbør kan den også være. Men skidt nu med det, held og lykke forresten">

Nåh ! nej det fordi der skal graves lige 20 cm fra et plankevæk, som ikke lige flyttes og Jeg kan ikke forstille mig hvordan jeg kan grave en rande med maskine fra siden. Men nu er jeg snart færdig, mangler 1/6 fik lidt hjælp fra en kammerat.. men jeg var sku lidt skeptisk i starten, godt i fik mig igang..

Det er ikke noget problem har da gravet sokkelrender på ydersiden af et hus til en skal mur. Så det kan lade sig gøre men du trænger sikkert til noget motion jo.

Så er der gravet ud..! Jeg er 1 m nede, men hva er fast bund endeligt ?

Jeg har kun støbt gulve før, med rionet som armering. hvor meget armering skal der i et fundament ?
(kan jeg evt. bruge fx 80-90 cm høj rionet ?)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis