fremgangs måde ved maling af eternittag

Hej.

er ved at renovere huset, og vil gerne have frisket taget op.

men hvilken maling skal man bruge, skal den pensles eller sprøjtes på?

hvilket forarbejde kræves der?

var idag op og børste de store mos totter af, og regnede med at sprøjte rodalon på, til at tage alger, men skal man gøre andet?

Mvh Chr

Mvh Christian

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En omgang med højtryksrenseren ville være godt, hvis tag har en hældning så det er til at gå på. Malingen skal sprøjtes på, og det skal være noget Tag/sokkel-maling.
det er 30 graders hældning, så det er ikke så slemt at gå på.'

men man behøver ikke grunde det først?
ville gerne undgå det dyreste, da min plan er at taget ikke skal holde 10 år endnu, men gerne et par eller 5. (-:

Mvh Christian

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Mon ikke det fremgår på den specielle tagmaling man kan købe, hvordan den skal forbehandles osv...
jo tak, det gør det da sikkert /-:

men hvor finder man tagmaling billigst, for uden en bøtte at læse på kommer jeg jo ikke videre

Mvh Christian

det bliver nok ikke meget billigere end dem uden h'ets tagmaling. har du renset taget ordentlig herunder også givet det alge og mosfjerner, så bør du give det en forankringsgrunder (som til gipsplader og andre porøse mineralske underlag) før du begynder at male.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg vaske mit tag ned med en højtryksrenser, det tag et stykke tid at gøre så man få det hele med og for satan hvor det sviner, så fik det lov at tøre helt op ( et par dage i solskin.
Jeg gav det derefter en omgang sort maling fra http://www.morsmaling.dk/   og en omgang mere efter 1 uge, jeg brugte en stor pensle ala kalkkost  til at smøre det på ( paspå løber ) ikke det store hokus pokus i det.
Koste vel omkring 2000 kr og det så ud som nyt bagefter og det ser stadig godt ud nu ca 3 År after
ok, det er ellers billigt 10l for 490kr kan se ved 3,5m2 pr l skal jeg kun have 3 spande så 1500kr er jo billigt sluppet plus noget algerens og forankrings grunder

Mvh Christian

ok, det er ellers billigt 10l for 490kr kan se ved 3,5m2 pr l skal jeg kun have 3 spande så 1500kr er jo billigt sluppet plus noget algerens og forankrings grunder

Mvh Christian

Hvis det er de plader med asbest, så er jeg ik sikker på man må lade vandet rende i nedløbet ?

 The day you quit is the day you lose.
Skrevet af Lauhansen den 23-06-2009 19:40
Hvis det er de plader med asbest, så er jeg ik sikker på man må lade vandet rende i nedløbet ?
Nemlig! Og det er også hasard at spule det ned med højtryksrenser hvis der er asbest i....

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også