Punto viser fejl ved indsprøjtningssystem

Vores Fiat Punto 60SX kører egentlig fint. Det gjorde den i hvert fald i aftes. Da jeg kom ud her til morgen, var kontrollampen for "fejl ved indsprøjtningssystem" begyndt at lyse: Kontrollampe

Lidt søgen via Google viser, at det evt. kan være fejl på Lamdasensoren, der er problemet.

Er det også holdningen her, eller er der andre gode bud? Synes det er underligt, når det er kommet i løbet af natten.

Næste spg. går på, om det vedhæftede billede er Lambdasensoren? Hvis jeg piller ledningen af, er der ingen forskel, men det underbygger måske blot teorien, såfremt det altså ER Lambdasensoren på billedet.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det du ser på billedet er din temperaturføler til styreboksen, og den har en hvis indvirkning, det er den som fortæller din bils motorstyring om bilen skal have choker eller ikke, så den er ret vigtig, men jeg har dog ikke oplevet at styringen melder fejl over en temperatursencor. Din lambda sidder i udstødningen med 1 eller 3 ledninger, mit gæt er den er af den oparmede type (for hurtigere signal) så den har 3 ledninger. Og det kan godt være din lambda, men tag hellere på værksted og få læst fejlen ud, så kan de se hvad det er, og det er billigere end og begynde og skifte fra den ene ende til den anden. og jeg ved godt der ikke er meget gør det selv over den løsning, men det er den billigste, og hvis du selv kører den på værksted har du da gjort noget selv... (-:

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

Problemet er løst. Det var en defekt tændspole, der gav problemerne. Der sidder dobbelt spole i og denne skulle drive cyl 1+4. Bilen kørte med andre ord kun på 2 cylindre. Så tror p... der ikke var noget fremdrift ;-)

Nåede dog inden at skifte Lambda-sensoren, men det var nu ikkenogen skade til - den gamle var helt tilsoddet og har sandsynligvis ikke virket optimalt.

ckdk88> tak for hjælpen med at navngive min "dims". Har haft problem med, at jeg ikke kunne se, hvor varm bilen blev og dette problem er nu også løst (defekt ledning på føleren).

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis