Plante et træ i stuen

Jeg har altid gerne villet have mig et træ som jeg har passet siden det var en spire. Sidste år tog jeg en spade med i skoven og gravede to små bitter træer op. Ca 10cm høje. Jeg kom dem i den jord jeg havde gravet op og i to potter og stillede dem i vindueskarmen. Gav dem vand og et par dage efter var de helt visne.
Er det ikke muligt at passe et træ indendørs? Bor i lejlighed, så kan ikke sætte noget ud. Er der nogen der har en ide til hvordan jeg holder et træ i live og sørger for det har det godt. Jeg vil helst have et ahorntræ.

Mvh Mads

LIFT-EAT-REST-REPEAT

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at gøre mig klog på hvad der gik galt med dine to små træspirer, så kunne det måske være en idé at finde en bog eller to om bonzai-træer på biblioteket.

Klimaet i en vindueskarm er jo temmeligt forskelligt fra en skovbund, så du skal nok have fat i en anden type træ, for at få dem til at trives.

Green

Du kunne prøve at sætte plastikpose over potten, ligesom når man laver stiklinger, indtil planterne har fået etableret et rodnet i potten. Alternativt så så selv træet i potten.

Hilsen
Allan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis