vandbåren gulv-varme i meget lille rum

Hejsa jeg vil lave flisegulv i mit vindfang, det er vel omkring 2,5 kvm. Lige nu er der et støbt beton gulv og gulvtæppe ovenpå, jeg har ca. 30mm at give af før gulvet kommer op i en mærkelig højde.. kan vandbåren varme overhovedet laves med den indbygningsdybde? eller kan man evt. fræse fuger ned i det støbte gulv til varme slangerne (ligesom elektrikkerne gør til kabler i murede vægge)
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes nogle net der minder om dem til el-gulvvarme, de er ikke ret tykke.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Kommer jo også an på hvor meget isolering der er i gulvet, om det overhovedet er værd at overveje.

Ellers kan de godt rilles ned i gulvet ja.

jeg aner desværre ikke hvor meget isolering der er, mit hus er fra 1970 og det er lavet med gulvvarme i det på de 2 toiletter, det gulv varme jeg har på toiletterne fungerer rigtig godt, og det virker ikke til at oliemåleren går amok når man tænder det.. men der kan måske godt være isoleret ekstra under toiletterne da huset blev opført ?

Det lille vindfang som jeg gerne vil bygge om har lige nu en mindre radiator, så jeg går ud fra at det ikke ville blive den helt store udgift at få en smed til at koble varme rørene på systemet..

jeg kan se at flere af producenterne til gulvvarme slanger foreskriver at man støber dem ned i en speciel flexibel cement og bagefter fuger sine klinker med fuge iblandet et flex middel, er det virkelig så vigtigt at det hele kan give sig? jeg tror ikke at mit resterende gamle system er lavet på den måde, og det har da holdt fint uden revner og sprækker i over 30 år..

Pettinarolli har flere systemer: Et der kun "koster" 12mm : http://www.pettinaroli.dk/media/Dokumenter/Produktblade/Evofloor%20produktblad_u%20priser.pdf

og et andet, der heller ikke fylder alverden: http://www.pettinaroli.dk/media/Dokumenter/Manualer/Gulvvarmematter.pdf

Pettinarolli forhandles via Brdr. Dahl, og kan sikkert findes i en del onlineshops også.

" Who dares wins" - Eller rettere:  "Who tries learns!"
Aut. Vvs-installatør og kloakmester.

Annonce
Skrevet af JpS den 07-04-2009 13:34
Pettinarolli har flere systemer: Et der kun "koster" 12mm : http://www.pettinaroli.dk/media/Dokumenter/Produktblade/Evofloor%20produktblad_u%20priser.pdf

og et andet, der heller ikke fylder alverden: http://www.pettinaroli.dk/media/Dokumenter/Manualer/Gulvvarmematter.pdf

Pettinarolli forhandles via Brdr. Dahl, og kan sikkert findes i en del onlineshops også.

Det nederste link du har der med måtterne lyder rigtigt meget som noget jeg kunne få plads til, ved du noget om hvad der kræves af ekstra ting for at montere dem? jeg har lige nu en radiator i rummet som jeg regner med skal pilles ned.. jeg går ud fra at det ikke er nødvendigt med en ekstra pumpe til sådan et lille rum.?
Hvis du ser på side 4 i den PDF, så er der nogle koblinger. Og hvis du kun skal brugen en måtte, så må det være den kobling der hedder US-223808 (VVS nr. 33-9581-128) du skal bruge to af (frem og retur).

Jeg vil tro, at du umiddelbart kan køre sådan en måtte på en returtermostat. Men du kan jo for en sikkerheds skyld ringe til PETTINAROLLI (6341 6666) og spørge om måtterne må køre med direkte varme, eller de har en max. temperatur (kræver blandeshunt)- umiddelbart står der ikke noget om det i PDF'en.

" Who dares wins" - Eller rettere:  "Who tries learns!"
Aut. Vvs-installatør og kloakmester.

Synes du skal banke det gamle gulv op, grave ud, understøbe skillerum hvis det er nødvendigt. Få isoleret efter alle kunstens regler, sådan varmen ikke forsvinder ned i jorden, ud i sokkel og trappesten. Få herefter lavet traditionel gulvarme med returventil.

Mvh. Asp
Skrevet af Asp den 08-04-2009 07:14
Synes du skal banke det gamle gulv op, grave ud, understøbe skillerum hvis det er nødvendigt. Få isoleret efter alle kunstens regler, sådan varmen ikke forsvinder ned i jorden, ud i sokkel og trappesten. Få herefter lavet traditionel gulvarme med returventil.

Mvh. Asp

Det ville selfølgelig være det optimale, men projekter er der nok af og dette gulv skal bare være færdigt så flere af de andre kan blive færdige, så det bliver under ingen omstændigheder med fuld udgravning, så hellere undvære.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis