Ballast

Hej !
Fed side iøvrigt, jeg har lige opdaget den på jagten efter svaret til mit problem.

Jeg har sidste år købt en grimsø 26 motorbåd en Norsk snekke,det er en selvbyggerbåd, den lugtede fælt af diesel og det var hele kølsvinet der var fyldt op med gammelt jern som sejlede rundt i diesel og havvand så det har jeg taget op alt sammen og renset glasfiberen af så jeg er klar til ny ballast men hvad skal man bruge? hvor skal det ligge? ( jeg har hørt at det ikke skal ligge i kølsvinet) er der nogen der evt. kender bådtypen så jeg kan se hvordan det ligger. jeg har fjernet 900 kg ballast.

Venligst Ryan Cordes
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg kan ikke hjælpe dig med hvor ballasten, men måske hvad du skal bruge.

Du kan bruge beton, det er billigt og nemt - og så holder det sig på plads.

Husk at få der armeret med noget rustfri stål.

Mvh
ThomasB

Hej Cordes.

Håber ikke du brugte det ellers så gode råd med beton. Beton er godt, men du får det aldrig ud igen, hvilket kan være katastrofalt, hvis du igen skulle være ude for at få diesel etc. derned.
Mit forslag er ganske simpelt. Brug gamle 5 liters dunke. Skær af, så du stadig har håndtaget tilbage at bære og fyld dunkene med evt. beton. Nu kan de sættes ned og stuves de rigtigt, er der ikke problemer med last-skift. Skal de op er dette også let.
Vi havde problemet oppe at vende for nogen tid siden... Det var dog en gammel kutter der skulle have en balast og hvis du bruger søg funktionen og fx bruger ordet ballast tror jeg du kommer til nogle indlæg der måske kan hjælpe..

Så vidt jeg husker havde jan fundet noget rustfast lokke affald og nogle gamle kasserede brandslanger der blev kortet op og fyldt med lokkeaffaldet og placeret i bunden af skibet. På den måde kan du flytte ballasten og på den måde komme til bunden igen... Men den skal ligge stabilt så den ikke kan forskubbe sig selv i hårdt vejr. Men det kan løses med en ramme over "poserne" der skrues/boltes fast..

Prøv søg funktionen den er god..
Venligst Njord

MVH Njord
OK jeg har prøvet søge funktionen på ordet ballast og brandslange men er ikke kommet nærmere så måske er søge funktionen ikke så effektiv som man kunne ønske sig..

Eller måske er indlæget ældre så man måske ikke kan finde det mere ?????

hVAD SIGER DU TIL DET jØRGEN ???

Det drejede sig om en ældre kutter der ligger et eller andet sted syd for københavn.. Jeg husker ikke helt hvor men det blev en serie med en del indlæg ???

HJÆLP OS HVIS DU KAN JØRGEN

MVH Njord
Søg på køl og marker bådgruppen og slt så kryds nederst om at finde eksakt ord, så kommer nogle indlæg hvor det ene hedder "mere bly på kølen". Mon ikke det er disse indlæg og henvisningen til en anden side du tænker på?

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Diskussionen findes på side 4 dato 31.3.2001

GN

Gert Nøjsen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis