dvd-cd rom drev problemer

hej jeg har et problem jeg har mistet mine to dvd det er sony dvd rw dw-g121a og sony dvd-rom ddu 1625 de sider i en medion 8808 jeg kan ikke læse disk og heller ikke skrive der står fejl kode 39 så hvis der er nogle der kan hjelpe mig så vil jeg være glad
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke mange oplysninger du giver.
Prøv at geninstallere driverne til bundkortet.

Mvh. Christian

http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bda%3B314060&x=8&y=7

Eller prøv via "Enhedshåndtering" helt at fjerne drevene, genstart computeren og lad Windows selv finde og installere dem igen.
hej jeg har prøvet at afstille drevene men der er stadig problener
hej rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Jeg er lidt uforstående overfor fejlmeddelelsen. Kode 39 betyder nemlig at disken er fyldt ????
Har du delt HD'en op i partitioner ?
Er programpartitionen fyldt op, eller er din main/systempartition fyldt.

Prøv evt. at køre checkdisk.
Derefter skal du fjerne/afinstallere driverne til bundkortet for at få nye og forhåbentlig fejlfrie drivere installeret.

Mvh. Christian

Annonce
jeg prøvet ned checkdisk og afstille disk men der er det samme
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

AV, den var værre.
Jeg tror ikke at begge drev er brændt af.

Prøv først at afmontere og genmontere IDE/(S)ATA kablet til drevene.

Er der fejlmeddelelser i Enhedshåndteringen ?

Jeg har oplevet et tilsvarende kode 39 problem, som var forårsaget af en ukendt karakter i et filnavn, hvilket resulterede i at systemet nægtede at kopiere flere filer til den pågældende mappe og meddelte at disken var fuld. Dette gælder også for DVD'er og CD'er. Problemet eksisterede mærkeligt nok ikke under Service Pack 1, men med SP3 installeret, har jeg måttet ændre mange filnavne.

Det samme vil gøre sig gældende hvis en af driverne har fået et "forkert" navn, eller der er opstået en driverkonflikt i forbindelse med en installation eller afinstallation af virtuelle drev.

Hvis din HD ikke er overfyldt, og du ikke har leget med virtuelle drev, er det en nærliggende tanke at der i installationsmappen/system32 ligger en eller flere filer som har en fejlkarakter i navnet. Normalt viser det sig ved at karakteren vises som en firkant/kvadrat, en lodret streg i lighed med et stort i, eller et anden ikke genkendeligt tegn.

Da du har kørt windows fejlsøgning og formodenligt sat flueben i begge felter, fjernet og geninstalleret bundkortets drivere til bl.a. ISA og PCI porte, er det den eneste fejlmulighed jeg kan komme på i øjeblikket.

Mvh. Christian

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis