Renovering af gammel garage

Hej LDS.

Vi er for et par år siden flyttet ind i et ældre hus, som har været en vognmands. Han har en gang i tidernes morgen muret en garage op, hvor hans lastbil kunne stå. Det vil sige at den er pænt stor, vi snakker omkring 50-60 kvm. Dog er den ene side af denne faldet lidt sammen, og den er i det hele taget ikke hvad den har været. Den hælder et godt stykke mod naboens have.

Mit spørgsmål er om det egentlig er muligt at rette garagen op? Planen er at der skal isoleres og støbes gulv med varme i den, og muligvis laves en første sal.

Søger noget hjælp til hvordan og hvorledes vi skal rette murene op og stabilisere hele skidtet, da det ville være lidt synd at rive den ned og bruge en masse penge på at bygge en helt ny garage op.

Mvh. Mads

Billeder kan lægges op hvis nødvendigt.

<p>If it ain't working, well.... consider fixing it</p>
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis garagen allerede nu er ved at styrte sammen ind mod naboen og væggene skal rettes op, så ville det være spild af penge at renovere vægge og gulve og lave 1 sal. Det vil jo bare brase sammen med resten af væggene. Du er nød til at have et sundt grundlag for din udvidelse og det kan jo være at du kan nøjes med at rive en enkelt væg ned, og resten af murværket er sundt nok. Du vil ikke bruge en masse penge på at rive noget ned der er ved at styrte sammen, men gerne bekoste gulvvarme osv - det virker lidt bagvendt :)

Jeg synes du skulle kontakte en murer og/eller en bygningssagkyndig, fortælle om dine planer og lade dem komme med deres indput. De småpenge de skal have for det, vil være utroligt godt givet ud.
Det var sådan set bare for at spare nogen penge, hvis det er var muligt. Men det lyder ikke på dig, som om det kan lade sig gøre. Vil hive fat i den lokale murer. Ellers tak for hjælpen :)

<p>If it ain't working, well.... consider fixing it</p>
man skal jo gøre op med sig selv om det er vær og renovere på. forstået på den måde at det er træls og bruge en masse penge og tid. på noget som i sidste ende burde være revnen ned. kommer jo også and på hvilken stand du ha den i.

prøv og komme med et billede. så er det også nemmere og gi et forslag.

f.eks har jeg en gamle lade som er bygget sammen med mit værksted. men laden er i meget dårlig stand. har ikke råd til og rive den ned og bygge en ny da det jo løber op i over 300000kr nemt. så her bliver løsning at en væg bliver revnen ned. ny bygget op. nye spær og tag. indvendige væg pudset op. evt en ny gasbeton væg eller ligne med isolering. gulvet rettes op med selvnivilere beton.
jeg får ikke et nyt værksted/lade men et funksionel og rimligt til en 60-70000kr men da det ikke beboelse men kun opbevaring eller værksted. er dette fint med mig.

gør op med dig selv hvad du gerne vil ha ud af projektet.

 do it youselv

Forståeligt forståeligt..
Vil løbe ud og tage et billede imorgen, når det er lyst. Så kan i bedre se hvad jeg snakker om :)

Det er noget lignende det som du snakker om, vi skal have lavet herhjemme. Dog gerne med varme på.

<p>If it ain't working, well.... consider fixing it</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis