170 l. olie på 1 mdr, uden forbrug

Hejsa allesammen...

Jeg er netop flyttet ind i et gammelt hus... dog kun til leje.

jeg håber at der er nogle her der kan hjælpe mig med nedestående problem.

Der står et gammelt olie fyr, jeg har fået monteret en sprit ny tank-... hældt ca 170 l olie på. og startet fyret.

Der sidder en vandvarmer på omkring 100 l. pæn stand.

Mit problem er imidlertid, at tanken nu er tom. JEg har kun haft testet radiatoerne.
så de har ikke brugt noget varmt vand. kun brugt ca 50 l varmt vand til lidt nedvask og lign.
altså intet forbrug - ud over, at den har holdt vandet varmt.

så altså en tom tank, uden forbrug...

kan det passe at fyret er så dårligt at den bruger så meget olie ?
for så tør jeg da ikke tænke på, hvor meget den bruger - når jeg flytter ind.

jeg kan fortælle at jeg for 2 dage siden, hældte 40 l på.
og dem har den så suget...
igen uden forbrug...

nogle gode ideer ?

1000 tak

michael
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

....fisk...  måske utæthed ved tank eller rørføring?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Du bliver nødt til at lade fyret stå slukket et par dage, og så se om der stadig er et forbrug.
Er der et forbrug med slukket fyr, er der en utæthed, og så er der et kæmpe-mega-enormt-stort problem med miljømyndigheder und das ganze Sweinerei,
Pris dig i det tilfælde meget lykkelig over, at det ikke er din ejendom. Så vidt jeg ved, er der ikke længere nogen forsikring, der dækker dette problem.
I så tilfælde ville jeg nok ophæve lejekontrakten, idet hele huset og grunden skal endevendes for at oprense oliespildet.

Med venlig hilsen
ktm

tja det er vel som man tager det. har lige købt et gamle hus. selv om jeg ikke har speciel meget varme på da jeg ikke bor der i nu. bruger jeg ca 25l om dagen. og oliebrænderen er 1 år gamle og har ikke kørt mere en 1 mdr. sidder dog monteret på en gamle amada kedel.
så jeg er gået over til og bruge mit fastbrændels fyr så meget jeg kan. det er noget billigere.
men skal også siges det er meget dårligt isoleret og mange af rørnene ligger uisoleret i et loft rum hvor der ingen isolering er.
men skifter også det meste af systemet ud i løbet af foråret samt isolere hele hytten.

så tror ikke dit forbrug er helt hen i vejret. selv om det er dyrt.

do it youselv

Ja det lyder volsomt, kunne det tænkes at du havde noget cirkulation på det varme vand.

Cirkulation af varmt brugsvand kan i mange tilfælde være en rigtig energisluger, og man opdager det som regel ikke før man bliver ops på dette

Hvis dit hus kræver cirkulation pga. lange afstande fra vvb til forbrugssteder, så kan du med fodel udskifte din pumpe med en model med timer og evt. også termostat, ellers kan en billig timer fra Harald nyborg stort set klare det samme

Men tjæk lige om du har cirkulation på det varme brugsvand 

Venlig hilsen

Klaus

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis