Sejlere

Måske har jeg en overdreven tiltro til sejlere, ihvertfald glædede det mig at se at, et medlem herfra havde vundet en ting, jeg havde sat på QXL. Det ka' da bli' sjovt at møde ham, tænkte jeg, men jeg fik da bare en meddelelse om at, han da havde købt  en anden, mens auktionen løb, men jeg ku' da få en femmer for ulejligheden med at gøre tingen klar og så videre. Det gav da et lille hak i tilliden til det sejlende folk. Men hvorfor skulle vi også være bedre en alle andre. Heldigvis er jeg da helt sikker på at, der er mange, som jeg har lært at kende herinde, som man kan stole på.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad er der skert lybæk

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

kort version.
Et medlem herfra herfra vandt en auktion på noget, jeg havde til salg, men ville så ikke ha' det alligevel.
Så har man fundet tingen frem og klargjort til ingen verdens nytte. Pisseirriterende.

ErikChristensen 
Der er da ingen fortrydelsesret på QXL??
Men ja en dårlig oplevelse.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

det er surt

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Kan man ikke give en dårlig karakter på QXL ?
Så skal han da have sådan en.

JSØ
Annonce
Ja - og så ville det jo være rart at vide hvem, så man ikke går i samme fælde som Lynæs hvis man har noget på auktion - man behøver jo ikke udlevere nogle, men kunne bruge smileys som de offentlige myndigheder - folk med dårlig etik / moral bør tildeles smileys

" tænkt eksempel "
Stein Bagger

Jeg vil ikke nævne hans navn her. håber på han læser det, og selv synes det var for dårligt.
Jo man kan gi' en dårlig karakter.
Nu var beløbet 200kr, altså ikke noget af betydning og ikke i Stein Bagger klassen.

ErikChristensen 
Lynæs:

Som du selv skriver, er der brådne kar i alle lejre.

Jeg holder meget af at læse Jørn Riels skrøner fra fangertiden i Nordøstgrønland i første halvdel af 1900-tallet. I én af dem holdes fangermøde, fordi Fjordur (en islandsk fanger) har valgt at låse sig inde i fangerhytten med sin hemmelige lidenskab*) og ikke lukke gæster ind, hvilket er aldeles uhørt i det samfund. Under fangermødet nævner Valfred (en tidligere slagter fra Slagelse) en historie om en missionsk hellig, som får omvendt det halve af byen, udsteder alkoholforbud, men brækker halsen på trappen ned til Mutter Stinas smugkro, hvor han sidder hver aften og kæver den.

Det får en af de andre fangere til at udtale - og den har jeg taget til mig - at "Der er forskel på en sand kristen og en religiøs satan".

Folk er jo sejlere af mange forskellige årsager. Og med risiko for at skyde forkert, vil jeg påstå, at man kan se på parkeringspladsen på havnen, hvem der er sejlere, fordi de kan lide at være på vandet, og hvem der bare synes, det lyder smart at have en båd. Ligesom man kan se på båden, hvem der gerne vil hurtigst muligt fra A til B, og hvem der bare gerne vil lidt væk fra A.

Og ja, vi har da mødt eksempler på det modsatte i vores relativt korte karriere på vandet, men i reglen rammer vi ikke helt ved siden af, når vi sidder på kajen med en kølig og lurer dem, der kommer ind.

*) Fjordur strikker, og er bange for at blive udstødt af de andre fangere for det.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Nu var beløbet 200kr, altså ikke noget af betydning og ikke i Stein Bagger klassen.

Beløbstørrelsen er da lige meget. Alle ved da at bordet fanger når man vinder en auktion. Og jeg har da det indtryk af du altid er meget fair og reel med dine handler.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman den 27-01-2009 10:03

Beløbstørrelsen er da lige meget. Alle ved da at bordet fanger når man vinder en auktion.

Næ, alle ved at man har fortrydelsesret når man handler på internettet.

WS
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis