Vaskemaskine HFI fejl

Hej
Min vaskemaskine slår HFI relæet fra når den har kørt i ca. 30 min eller mindre.

1. Hvis jeg sætter stikket i kontakten som er forbundet til jord slår relæet fra.
    Har prøvet at frakoble jordkablen inde i maskinen,men HFI slår stadig fra.
    Har prøvet at frakoble støjkondensatoren,men HFI slår stadig fra.
    Skal lige siges at denne kontakt er meget gammel måske 30-40 år.

2. Hvis jeg sætter stikket i en ny kontakt som ikke er forbundet til jord kører maskinen fint.

Håber at nogen kan hjælpe mig

Servicemanden siger at det er galt med kontakten eller strømmen til maskinen.
Elektrikeren siger at det er galt med maskinen.

Hvem skal man tro på
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
JA den er svær den der. Men hvis der er så meget tvivl om det så er det bare at skift det stik ud og så er det bevist om det er der fejlen er eller ej.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg havde for kort tid siden en dialog med en anden bruger herinde vedr. en HFI fejl på en vaskemaskine. varmelegemet er meget ofte synderen på vaskemaskiner. Prøv og kør en koldvask med maskinen med jordforbindelsen forbundet, det kan selvfølgelig godt være andre ting, men varmelegemet er altid det første jeg tænker på når jeg hører vaskemaskine med overgang  Men som Fiahgt siger, så er stikket jo hurtig at udelukke
Det kan også være fordi det er en kulmotor der sidder i den så skal den bare blæses ren hvis det er.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

det er med 99% sikkerhed ikke kontakten det er galt med,hvis kontakten er defekt, vil den også slå relæet fra selvom maskinen ikke er tilsluttet,

når du tilslutter din maskine til en kontakt uden jord,vil dit fejlstrømsrelæ ikke slå fra , da fejlstrømmen ikke kan slippe væk,

men pas på ! for er der ikke jord på vaskemaskinen kan den være farlig at røre ved , hvis der er en overgang


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

så har vi endelig fundet ud af hvad der var galt,det var noget galt med strømmen,elektrikkeren har lavet det nu og nu kører den bare. :) tak for hjælpen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis