Hvad er dette for en plante??

Jep endnu en tråd fra mig......er jo et godt forum

Nogen der ved hvad dette er for en plante (se billeder)

Den har stået i min hæk siden vi flyttede ind for 3 år siden.....den minder lidt om en fredslilje, men har aldrig set nogen blomster på den.

Nogen bud?

Mvh.

Martin

PS: beklager uskarpe billeder

<p>Rigtige mænd har pillefyr, og&#160;et STORT smil!</p>
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Næ, men jeg bliver lidt misundelig - sikke flot blad.

Sniffer  

Jeg kan ikke svare dig på arten.

Men det er ikke så underligt, at den ikke blomstrer når den står inde i en hæk og er underforsynet med plads, næring og måske også lys.

Du kunne jo prøve at flytte den ud hvor der er bedre plads og se om den så vil blomstre og om den er værd at bevare. Med en blomsterstand vil det også være lettere at artbestemme den.

Det minder mig lidt om en Liljekonval, selvom det ser smalt ud ift de mest alm.. Men det er lidt svært at sige udfra et enkelt blad.. Jeg "stemmer" også for, at du giver den lidt bedre betingelser, hvis du eller kan komme til at grave den fri af hækken.
Hej alle og Martin ej at forglemme.

Kan heller ikke artsbestemme stauden. Jeg tvivler dog meget på den skulle være i familie med konvaller. Begrundelsen er at konvaller, mig bekendt, er visnet ned sidst i oktober. Prøv at tage et billed af hele planten. Måske det vil lykkes en eller anden at artsbestemme den.

Hvis planten er i familie med konvaller skal du grave meget dybt og beholde klumpen omkring roden hvis det flytningen skal lykkes. Den 'står' så på en lang tynd  pælerod. Skulle denne knække vil planten gå ud.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej. Jeg har en fredslilje stående i min vindueskarm, og ja bladet ligner til forveksling. Og du skriver du aldrig har set blomst i den. I min fredslilje, har der ikke været blomst i, i snart 3 år. Så det er vel ikke helt utænkeligt....
Forøvrigt nogen der har et bud på hvor min fredslilje ikke blomstre?
Jeg har plantet den om, prøvet at stille den flere steder forskellige steder i lange perioder, vandet meget, vande lidt, og giver den med et par måneders mellemrum de der næringsstænger man kan købe til potteplanter. Lige lidt hjælper det:( Den har dog ikke nogen problemer med at danne blade....

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Annonce
Hejsa Jacko og alle andre.

Jacko:

Kom lige til, ved et uheld, at slå fredslilje (Spathiphyllum) op i en stueplantebog. For at planten skal trives, foreskriver man:

Plantes i let lerjord. Jorden holdes fugtig om sommeren og planten overbruses nu og da under knopdannelsen. Om vinteren skal der vandes sparsomt og luftfugtigheden må gerne være høj, er dog ikke strengt nødvendigt.

Håber herved, du kan få gang i blomsteringen på din Fredslilje.

Alle:

På billedet i bogen er bladkanten dog lettere takket så jeg tror derfor ikke Martins er en fredslilje.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Her er lige et par nye billeder efter den er flyttet

Martin

<p>Rigtige mænd har pillefyr, og&#160;et STORT smil!</p>
Ukrudt ? :-)

The day you quit is the day you lose.
LauHansen: Ukrudt! Øh, ukrudt er mig bekendt uønskede vægster.

Martin: Den siger umiddelbart ikke mig noget.

Mvh. Leif.

Onliner:
Fredsliljen er ikke hårdfør, så var det den, var den også afliver for længst eller er der aldrig vinter hos dig???

Men men men.... hvad fandt du under jorden, da du flyttede den???
Det skulle vel ikke være skællede løg??

Sniffer  
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis