motor problemer på golf 3

Hallo!

jeg har nogle problemer med min golf 3 1.8 90hk fra 1993. jeg har fornylig lige fået lagt en ny motor i da den gamle flækkede topstykket. jeg har købt en brugt motor som virkelig gør mig langhåret! 1 det holder ikke ordenligt på kølervæsken, 2 når den er i tomgang ryster den som en vibrator. 3 nogle gange er det også lige som den hoster. det er lidt svært at forklar, men er der nogle der har nogle ideer om hvad der kan være galt med min lille golf?

Hilsen T&M

<p>Hej!</p> <p>jeg er en ung fyr som har købt en rød golf 3 1.8 fra 1993.</p> <p>da jeg har nogle små problemer med bilen, håber jeg at jeg kan finde nogle råd her inde.</p> <p>T&amp;M</p>
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hej

punkt 1 kan du se om der drypper vand ud nogen steder  eller spiser den det

prøv at afmontere den tynde slange der sider på vandbeholderen og hold den hen over hullet i beholderen og lad den køre tomgang så skal vandet løbe i enfin stråle

punkt 2 prøv at chekke det lille stykke slange der for binder plastik slangen over til bremsefor stærkeren med manifoldet

eksmek

har du nogle ide om hvorfor den ryster som en vibrator, og hvorfor motoren hoster?

<p>Hej!</p> <p>jeg er en ung fyr som har købt en rød golf 3 1.8 fra 1993.</p> <p>da jeg har nogle små problemer med bilen, håber jeg at jeg kan finde nogle råd her inde.</p> <p>T&amp;M</p>

hej

jeg vil tro at det er falsk luft i indsugningen/tændings fejl  

men det kan jo også være en toppakning(vandforbrug) hvis det ikke er en vand pumpe fejl   eller anden utæt hed

eksmek

er det noget der er nemt at pille ved? er ikke supermand til at lave bil

hej

har du afprøvet ´de muligheder jeg skrev i første indlæg

eksmek

Annonce

Hejsa T&M   Tillykke med jeres fine bil, har selv en magen til.

Du fortæller ikke,hvor meget din nye motor har kørt, lyder ikke så godt

med, at den tabet vandet.

At den ryster i tomgang, er et gammeltkendt golf problem.

Det er som eksmek. skriver ofte falsk luft, den suger ind.

Bag din indspøjtning og op til din bremseforstærker, går en gummislange,

lige der,hvor den buer,plejer den at være revnet, på bagsiden, så

du ikke kan se det. Skift den, det kan du selv gøre, så går den som

en symaskine igen.

Held og lykke  Esben

Det kan lade sig gøre.

hallo igen.

nu er det sådan at jeg har hældt kølervæske på, og den har ikke tagt noget vand. det med at tage slangen af lyder meget indviklet, hvordan skal jeg helt præcis gøre?

jeg har købt den nye motor hos en ophuger i helsingør. den "nye" motor har kørt 88000 km og den gamle som flækkede topstykket har kørt 235500 km så for mig er det som at købe en "ny" bil, det er bare sur R** at den "nye" motoren driller som den nu gør.

jeg tjekkede den gummislange som du skriver om og den er helt ny, den blev skiftet da den nye motor blev lagt i.

selve bilen taber ikke vand efter jeg har hældt mere kølervæske på.

men den hoster super meget, her til aften da jeg var ude og kører, havde jeg mest lyst til at kører den i havet.

den hakker så meget, kan det have noget med tændningen at gøre?

hej

jeg tror du skal køre en tur udtil ophugeren og spørge om de ikke lige kan tage en kompresions test på motoren

de plejer nok at ville hjælpe hvis der er problemer med  det solgte

eksmek

Sidder lige og tænker, fik du papir på motoren med 88000 km.

Hvis det var mig, ville jeg prøve et vagcom, hos VW, der laver de en

fejldianose.

Held og lykke   Esben

Det kan lade sig gøre.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere