Faktura fra trælast

Efter modtagelse af tilbudspris og derefter ordrebekræftigelse, modtager jeg en faktura der lyder 800 kr. højere. Dette skyldes at de ikke leverer de længder der er aftalt og fakturerer de ekstra længder.

For det første har jeg bestilt standard længder (delelige med 30), dvs. 420, 510 osv og for det andet sendes en ordrebekræftigelse på kr. 12,500.

Er dette kutyme at man betaler for ekstra længder ?

Jeg synes det er frækt og har egentlig bare tænkt mig at betale udfra ordrebekræftigelsen. Så må de lave inkasso for 800...

Thomas
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg betaler aldrig for ekstra længder på træ.

Har jeg bestilt og betalt ved kassen, for et stykke tømmer på 4.20 m og det viser sig, at de ikke kan levere andet end 4.80 m, betaler jeg da ikke ekstra for 0,60 m som bare skal skæres af og puttes i brændeovnen.

Det kunne jo være en smart måde, at få et ekstra salg på, og hvad i himlens navn skulle du bruge de ekstra stumper til. Det er noget dyrt brænde, man derved får.

Jeg ville i alle tilfælde slet ikke betale mere, end det tilbuddet siger.

Med venlig hilsen
ktm

Jeg ved ikke om det er kutyme, men umiddelbart ville jeg sige at en aftale er en aftale, og denne skal holdes. Det må være deres problem at de ikke kan levere "som lovet" og dette skal ihvertfald ikke blive en ekstra udgift for dig. Hvis de hverkan kan eller vil levere hvad der er aftalt, må de jo hæve deres aftale med dig.
Jeg har lige oplevet det samme med en større sending fra Stark. Det der er sket er at der bliver noteret ned på følgesedlen hvad der bliver taget. Dette retter man så åbenbart til efterfølgende i fakturaen, hvilket er helt forkert. Det krævede dog heller ikke mere end en opringing og forklaring af problemet, hvorefter jeg fik en korrigeret faktura.
Jamen det mangler da også bare. Det er jo imod lovgivningen at fakturere folk for varer de ikke har bestilt.

Ja, de har bare meldt tilbage at da de ikke havde længderne, så har de givet mig længere stolper mm. De har så faktureret den leverede mængde.

Jeg har meldt tilbage, at det er deres eget problem og at jeg indbetaler beløbet fra ordrebekræftigelsen og at de er velkommen til at komme og afhente resterne fra stolperne

Ligeledes har de faktureret for en palle, som jeg er velkommen til at levere tilbage.

Da fragt/levering var med i prisen, har jeg også sagt at de bare kan afhente pallen.

Får vi se hvad de gør nu....

Thomas
Annonce
Jeg har også flere gange aftalt en pris leveret på min adresse, hvor der så er efterfølgende er faktureret for ekstra længder og / eller palledepositium. Det er kun det aftalte beløb der betales og jeg har aldrig fået en rykker på resten.
FINT!

De har heller ikke svaret tilbage på min mail, at jeg kun betaler det aftalte beløb.

Men går den, så går den... de sælger også til mange håndværksfirmaer og de betaler vel de småbeløb automatisk i bogholderiet......

Men en 800-mand er jo også penge....

Thomas
Det er faktisk ganske normal procedure, at fakturere for de varer der er leveret. Når man fx. ringer en bestilling ind, så kan ekspedienten jo ikke stå ved pc'en og se hvad der fysisk ligger på lager af de enkelte længder. Men det er helt sikkert forkert at man ikke oplyser om det ved bestillingen at det er muligt man leverer og fakturer for en lille smule mere end der er bestilt, alt efter lagerbeholdningen. Det er i hvertfald praksis hvor jeg arbejder, og vil kunden ikke acceptere det er han mere end velkommen til selv at komme og udvælge sit træ, og lægge det til side og så kommer vi med det.

Mht. paller så bliver de normalt krediteret om kunden kommer med dem eller om de skal afhentes ved kunden. Skal de afhentes bliver det så bare til en lavere pris for at kompensere for udgifterne i forb. med afhentningen, og det bliver aldrig til samme pris som kunden gav for pallen. Men hold altid øje med om det er en EUR palle. Det hænder at man kommer til at fakturere for en engangspalle, som ikke er det træ værd den er lavet af (vi er jo kun mennesker)....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis