Svamp i græsplænen

Hejsa

VI har for et par år siden fjernet et birketræ der stod i vores græsplæne. Nu kommer der så svampe i græsplænen der hvor det har stået. Jeg graver af og til dem væk, men de kommer bare igen. Nogle der ved hvad man kan gøre?

Mvh Lars
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Svampene gror i de rådnende rødder, så du kan ikke gøre ret meget.

De forsvinder i tørre perioder og permanent når rødderne er forgået.

Sniffer  
Du kan grav dem op.. !

Jeg havde en stub, under jorden, som gav et helt bed af svampe, de forsvandt da jeg gravede stuben op..!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Kan man ikke bare give området en sjat blåsten ?

Hvad er blåsten????

(kunne da godt tænke mig nogle blå sten i haven)

Sniffer  

Den hurtige måde at få blå sten i haven er vel at du sætter dig i havestolen og bede knægten losse dig i skridtet med en træsko?

Blåsten er det samme som kobbersulfat. Det kan du eksempelvis anvende i stedet for jernvitriol til at fjerne mos i plænen. Men blåsten kan også anvendes til hjemmeimprænering af træværk, der skal i jorden (opløses i vand og lad pælen stå i spanden og suge natten over).

Anvendt på tage har det den fordel at det ikke farver eternitten (rød), som jernvitriolen gør, til gengæld er det meget korrosivt over for metal, så det kan kun anbefales til tag hvis man har plasttagrender eller ikke har tagrender (det sidste bliver jo så også resultatet af at bruge blåsten på taget, hvis man har metalrender )

Almindeligvis sælges det som granulat, men hvis du lade det stå fugtigt skal det nok blive til en blå klump, der ligner en sten. Desværre vil den hurtigt blive opløst hvis du lader den ligge i haven.

Annonce
"Den hurtige måde at få blå sten i haven er vel at du sætter dig i havestolen og bede knægten losse dig i skridtet med en træsko?"

Gælder det også mig som quinde???
Hvor får jeg knægten fra??? Har ingen.

Sniffer  
Skrevet af Sniffer den 03-09-2008 14:01
Gælder det også mig som quinde???
Hvor får jeg knægten fra??? Har ingen.

Ja der ser man så hvor langt det med ligeberettigelse rækker.

M.h.t. hvordan man får en knægt, så ligger det nok på kanten af haveforumet selvom det omfatter lidt biologiundervisning.
Den skal vi nok fortsætte i "Over hækken"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis