lav bevoksning/bedfyld..?

Jeg mangler nogle ideer fra havekyndige til at fylde et tomrum ud.

Som I kan se på billederne har jeg noget jord ud til vejen og op til en græsplæne jeg gerne vil have fyldt ud med noget lav tæt bevoksning (ca 20 cm højt). Jeg gider ikke bark.. Det skal helst være så jeg kan køre græsklipperen op til kanten. Det er ikke så pænt nu, med tidsler og mos biggrin
Hegnet skal bare stå midt i det. Det vil også forhindre at hunden finder på at grave sig ud. (måske) Men hvad skal jeg plante? Det skal være nemt og billigt.. Hehe

Hvad har I af forslag?

Mvh Rasmus
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor ikke bare så græs der igen, hvis din hund er vant til at løbe der, vil den fortsætte med det. Og så er det så dejlig nemt at holde et stykke græs.

V.h. Håndværkeren
Jeg kan bare godt lide den runde græsplæne. Vi har lige fået hunden, så han er ikke vant til noget endnu. wink

Desuden tror jeg det vil blive et irritationsmoment at skulle klippe græs på begge sider af hegnet, og noget bevoksning vil ikke anspore hunden til at grave sig under det.

Men hvad for nogle planter egner sig til sådan noget bunddække?
en eller anden form for vedbend. Planter du 7-10 pr kvm, lukker det i løbet af 1-2 sæsoner
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Storkenæb, Rose Clair kunne være et bud på en dejlig frodig og dækkende prydplante.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis