Understrygningskit (sugning fra spand)

Så skal jeg snart til at understryge 1. salen af det gode gamle tegltag.
Nogle sværger til mørtel, men jeg tror det er mere langtidsholdbart med kit pga. den bedre elasticitet. Har købt 100L understrygningskit i 20Liters spande og en genopfyldelig (manuel) fugepistol. Spørgsmålet er hvordan sugningen fra spand egentlig foregår? (sugeskive er ikke nødvendig jf. sælger fra dankit) Skal dysen være monteret når man suger, eller er det selve røret man stikker ned i spanden? Det giver sikkert anledning til et slemt griseri, men jeg gætter på at det måske er for trægt at suge med dyse??

Nogen erfaringer?

Bare til info:
Har iøvrigt monteret fuglegitter ved at fjerne den nederste række tegl, banke den gamle mørtel af, monteret ny lægte på gesims og herpå fuglegitteret. Dette skulle sikre ventilationen nedefra, når jeg nu forhåbenligt får taget tæt med understrygningskittet. Loftsrummet er rimeligt pænt understrøget med mørtel, men der er masser af naturlig ventilation.

(hov, jeg skal da iøvrigt snart uploade et par billeder af de nye kviste )

Mvh Jax
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, ved at løfte knoglen og ringe til dankit fik jeg bekræftet at dysen skal af når man suger fra spanden..... Det skal nok blive et kønt svineri - hmmm er måske allerede ved at fortryde at jeg ikke valgte den gode gamle metode med hydraulisk kalkmørtel - vi får se når jeg kommer så langt.

Det skal iøvrigt siges at jeg forhørte mig hos bla. Esbjerg fugeteknik for at få en ca. pris på at få skidtet påført med trykluft. De mente i omegen af 30.000-40.000 kr når jeg vel at mærke selv havde fjernet al den gamle understrygning. I materialer løber LDS-udgaven op i 3000-4000kr - altså en faktor 10!!! Var der nogen der sagde røveri ved højlys dag?

Mvh Jax
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis