Hvilken buskrydder

Jeg har netop købt en Stiga Pro 41, som jeg er meget utilfreds med.
Den vil jeg levere tilbage.

Kan I anbefale en anden? Den skal være krafig og med velfungerende,
fuldaut. snørehoved samt kunne påmonteres klinger.

Den skal ydermere være lang, idet jeg er 2 meter høj.

--

Lars Bonnesen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det sidste bliver svært, jeg tror ikke der er nogen buskrydder på
markedet, der passer til os voksne mennesker. Jeg er ca. 1.90 og
har også problemer. Den bedste sele får man med Stihls buskryddere,
den kan indstilles så langt ned, at man ikke behøver at bøje benene
ret meget, når man skal slå vandret helt nede ved jorden.

Hvis du skal slå krat og højt græs/ukrudt med klinge, kan en Texas
430 klare jobbet, græshovedet har ikke automatisk fremføring, men
det er meget nemt at trække snorene ud.

Med Stihl får man foruden en bedre sele også en kvalitet helt uden
sidestykke. Jeg ved at Stihl i Tyskland laver en model med længere
rør, modelnr. ender på L, f.eks. 550L, men den er ikke markedsført
i Danmark.

M.v.h.

--
Helge Hammer
Alle moderne buskryddere kører på blyfri benzin med 1 eller 2 %
totaksolie (til motorsav, ikke bådmotor), og der er *ingen* mærk-
bare gasser, når luftfilteret holdes rent. Hvis man er hys kan
man bruge miljøbenzin, som mange skovarbejdere gør. Vi har tre
buskryddere igang jævnligt, 1 15 år gammel Texas og næsten nye 2 Stihl,
og de kører aldeles uden problemer i det daglige. Benzinforbruget
afhænger af motorstørrelsen, jo større motor, jo større benzinforbrug.
Nogle typer er vibrationsdæmpede, hvilket tydeligt kan mærkes efter en
hel arbejdsdag.

--
Helge Hammer
Men en fire-takter yder vel mindre HK pr. ccm? Og så skal man skifte
olie på den i ny og næ. Er den ikke også tungere? En to-takter må vel
være mindre komliceret, og det er vel en fordel, når man har den
hængende på ryggen.

> Fordele :
>> Mindre støj. Og det der er, er mindre irriterende.
>> Meget bedre benzinøkonomi.
>> Man slipper for at arbejde i en sky af udstødningsgasser
>> (oliesmøring), idet den kører på alm. blyfri bilbenzin.
>
>Alle moderne buskryddere kører på blyfri benzin med 1 eller 2 %
>totaksolie

Vel ikke hvis det er en fire-takter - så er der vel ikke olie i
bensinen?

I øvrigt mener jeg, at der stor 2,5 % olieblanding i manualen til
Stigaen. Jeg kører med 3 % på min hækkeklipper, så det hældte jeg i
den.

Hvor nøjagtig skal blandingen egentlig være?

>(til motorsav, ikke bådmotor), og der er *ingen* mærk-
>bare gasser, når luftfilteret holdes rent. Hvis man er hys kan
>man bruge miljøbenzin, som mange skovarbejdere gør. Vi har tre
>buskryddere igang jævnligt, 1 15 år gammel Texas og næsten nye 2 Stihl,
>og de kører aldeles uden problemer i det daglige. Benzinforbruget
>afhænger af motorstørrelsen, jo større motor, jo større benzinforbrug.
>Nogle typer er vibrationsdæmpede, hvilket tydeligt kan mærkes efter en
>hel arbejdsdag.

Er de ikke alle vibrationsdæmpede? - Mere eller mindre?

For en ordens skyld, prøv en med 4-takts motor, f.eks. Honda eller
Echo. Det er en lækker motor, trods kun 1½ HK. Fordele :

Mindre støj. Og det der er, er mindre irriterende.

Meget bedre benzinøkonomi.

Man slipper for at arbejde i en sky af udstødningsgasser
(oliesmøring), idet den kører på alm. blyfri bilbenzin.

>Den skal ydermere være lang, idet jeg er 2 meter høj.

Det var straks værre. Men prøv den alligevel hos en forhandler.
Jeg var solgt på stedet.

Mvh.
Erik.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis