Bremseproblemer på en Hobby fra 1983

Hej håber der er nogen der kan hjælpe, jeg skal have synet ovennævnte campingvogn men bremserne driller, selv om jeg har haft dem skilt ad og sæmlet igen er der stadig problemer den bremser skævt, og de er justeret op men stadig uden held, jeg håber der er nogen der vil hjælpe

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Jesper Graversen på 11-05-2016 15:52
Hej håber der er nogen der kan hjælpe, jeg skal have synet ovennævnte campingvogn men bremserne driller, selv om jeg har haft dem skilt ad og sæmlet igen er der stadig problemer den bremser skævt, og de er justeret op men stadig uden held, jeg håber der er nogen der vil hjælpe

Her er lidt. Formoder den er med kabler. Du skriver ikke hvilken fabrikat aksel der sidder på vognen. Ej heller nævner du noget om hvor meget den bremser skævt eller om den eventuelt overbremser på det ene hjul.  

  1. Forskel på hvor hårdt kablerne går.
  2. Bremsedelene hænger lidt i de dele der skal kunne bevæge sig, herunder i bakspæren. Alt skal kunne gå frit uden modstand !!!
  3. Øh, forkert samling af bremsedele.
  4. Bremserne har hængt før og dermed er der forskel  på belægningernes hårhed. Klares normalt ved og lade den ene bremsebakke på hvert hjul skifte side.  

Der er desværre nok ikke andet for, end du skal have den klodset op og hevet tromlerne af igen. Pøj pøj. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Jesper Graversen på 11-05-2016 16:44
Den overbremser på der ene hjul jeg har haft det skilt ad alt sammen delene glider fint, hvor finder jeg ud af hvilken aksel der er på vognen?

Det er så kraftigt, det ene hjul blokerer ???

Det er så nok enten kablet, eller hårde belægninger på det ene hjul. Det burde der kunne findes råd for. 

Der sidder et pånittet skilt på selve akslen. Mig bekendt kan man faktisk ikke få synet en nyere efterløber uden typeskiltet, forudsat de er lidt krakilsk. Men om din er så gammel det ikke betyder noget, er jeg faktisk ikke klar over. På min gamle 1 ton trailer fra 1978 betød det ikke noget, da jeg synede den for 15 år siden. Men har for en anden person prøvet og syne en nyere uden typeskiltet og den var synsfolkene bestemt ikke glad for. 

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Bremserne blokerer ikke helt i den ene side men det er tæt på, kablerne er hele og kører fint, jeg må se om jeg kan finde det skilt.

 

Skrevet af Jesper Graversen på 12-05-2016 05:21
Bremserne blokerer ikke helt i den ene side men det er tæt på, kablerne er hele og kører fint, jeg må se om jeg kan finde det skilt.

Ja uhadada, den må ikke blokerer under nogen omstændigheder.

Det er vel ikke sådan at den hammel, der sidder foran kablerne til og fordele trækket er rustet fast ???

Hvis ikke syntes jeg du skulle prøve og lade den ene af bremsebakkerne skifte side. Det kan have en magisk effekt, når/hvis man ikke kan finde grunden til skævbremsning. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis