Problemer med motortemperatur

Hej, jeg har en Peugeot 306 Hatchback, som er begyndt at drille...

Det der sker, er at motortemperaturen stiger og stiger, indtil pinden ikke kan komme længere hen. derudover kommer der intet varme ind i kabinen. 

Jeg har mistænkt optil flere ting, som alle er skiftet, det det drejer sig om er, Termostaten, vandpumpen og toppakningen.. Så nu er jeg lidt på vildspor..

Bilen bruger ikke kølervæske eller olie..

Håber der er en der kan hjælpe mig i nødens stund 


...
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at pille termostaten ud og se om det hjælper.
Skrevet af LassePed på 06-02-2016 16:33

Hej, jeg har en Peugeot 306 Hatchback, som er begyndt at drille...

Det der sker, er at motortemperaturen stiger og stiger, indtil pinden ikke kan komme længere hen. derudover kommer der intet varme ind i kabinen. 

Jeg har mistænkt optil flere ting, som alle er skiftet, det det drejer sig om er, Termostaten, vandpumpen og toppakningen.. Så nu er jeg lidt på vildspor..

Bilen bruger ikke kølervæske eller olie..

Håber der er en der kan hjælpe mig i nødens stund 

Kender ikke lige din motor, men generelt.

Er der luft i systemet kan det godt knibe nogle maskiner og komme af med det selv. Nogle gange kan det faktisk forhindre cirkulationen i systemet. 

Sidder der ikke en udluftnings skrue oppe i slangen til radiatoren, den løsnes formodentelig med stoppet motor til der kommer vand ?

Ellers vil jeg også mistænke at termostaten ikke åbner som den burde. I en gryde og kog den med et termometer. Den skulle så gerne være helt åbne på den påstemplede temperatur.

Pøj pøj med fejlfindingen. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Du kan sagtens have en luftlomme et sted i systemet. Ganske simpel prøv at køre forhjulene op på et højt punkt, feks en fortovskanten. Tag kølerdækslet af og lad motoren køre i tomgang til den er buldervarm. Skulle der være en lomme, kommer den. Men hav også vand på systemet. For det er vel ok?

 

Fyld halvt vand/kølevæske i køleren samt exp.beholderen. Start motoren, og find udluftningsventilen ved den ene varmeapp.slange, (ser ud som hatten på ventilen på et hjul). Løsn den hat, og lad den være åben til der ikke kommer mere luft. Luk den derefter, og efteryld systemet igen. Lad den køre til blæseren starter,(den skulle gerne starte når nålen på varmeuret er omkring 3/4 af fuld udslag), og hold efterfølgende øje med om der er vandforbrug.
Annonce
Tak for alle svarende. Jeg har nu taget topstykket af endnu engang efter jeg langt om længe fik luftet rigtigt ud, og kan nu konstaterer, at nogle af ventilerne er kaput, og der er nogle revner i topstykket.

Nu er jeg i det næste problem.

Overvejer at købe en ny motor og smide i, da jeg tænker det bedre kan betale sig, men ved ikke hvor meget det kræver at få skiftet alt andet uden en ny motor i spil

...
aha!! Så har du haft vandtab og gråt olie. Det billigste for dig er da at smide en brugt motor i. Til en 306'er står de allevegne

 

Hmmmm
For at være lidt næsvis. ;0))))
Så du ikke at toppen var revnet og ventiler brændt da du skiftede toppakning. ??????
På en brugt motor skal du påregne tandrem osv.
Men det er vel en selvfølge at få planet og trykprøvet et topstykke ved afmontering.
Det er ikke sikkert at revnerne har betydning. Mange motorer revner mellem ventilerne, uden betydning.

Hvad med at få et brugt topstykke,med garanti.
Når der skal nye ventiler i, toppen planet (måske sikftes), ka det betale sig? Motorlageret i Herlev koster en 306'er 3500 med garanti

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis