Forsikringssag vedr brud på kloak/betongulv/fugt m.m

Hej

Jeg er ny herinde, sad lige og surfede lidt i jeres tidligere tråde for at se, om i allerede havde haft sager lignende vores oppe i foraet, det ser dog ikke helt sådan ud - umiddelbart, så jeg prøver lige med en hurtig gennemgang af vores sag, det ville være skønt med et par tilbagemeldningen/råd/vildledning/vejledning eller andet.

21. Juni opdager jeg at vores parket i stuen har rejst sig og skimmel er påbegyndt, jeg kontakter forsikringen. Det viser sig, at det handler om brud på kloakrør ind til køkkenvask, som har løbet ned i betongulvet i køkkenet i cirka 2 år (det er ret sikkert, da bruddet ser ud til at være gjort med en genstand og vi havde en slamsuger ude for omkring 2-2,5 år siden). Vandet fra kloakken har så rustet vandrør under stuegulvet, som så blir den synlige årsag til, at jeg opdager skaden.

23. Juni er rørskader udbedret, men der er ekstremt fugtigt i køkken og stue. De (første mand på stedet fra Polygon siger, at han vil anbefale, at gulvet i køkken og stue fjernes, især i køkkenet, da det er meget fugtigt, ham ser vi kun de to første dage, så er det en anden mand der overtager derfra)måler på fugten og sætter affugtere op - fantastisk lige op til ferien, at være udelukket fra at bruge hele stuen og køkkenet stinker, så det er kun for at komme i køleskabet eller bruge ovnen, at vi kommer derud. Ja for de sætter det første sæt affugtere op således, at luften blot sprøjtes rundt i hele stue og køkken, det er så ildelugtende, at vi fortæller dem, at vi slukker for det, når vi er hjemme (har en datter på 4 år og ønsker ikke at udsætte hende for generne).

Vi får herefter diverse tilbud fra en forsikringstaksator (FT), men vi vil ikke overtage sagen for de 40.000kr plus moms, som han tilbyder os....vi finder det enddog meget latterligt! FT er faktisk grov i sin mund og sætter prisen under sine egne håndværkerens pris, jeg siger til ham på et tidspunkt, da han går hårdt til os, at han lyver, han glemte, at vi havde hørt tilbuddet fra håndværkertaksatoren, derefter går han knap så hårdt til os.

Herefter føler vi os kørt rundt i manegen, Polygonmanden er meget afvigende og kigger altid på forsikringstaksator, før han siger noget og vi kan simpelthen ikke forstå, at 2 års kloakvand direkte fra vores køkkenvask (tro mig huset er fra 1965 og under gulvet er Leca beton og det var så ulækkert grødet, da de var nede for at lave rørene...) ikke har brug for enten direkte optørring eller simpelthen skal brækkes op og ligges nyt. Men det nægter de. Stadig husker jeg den første mand på "scenen", som slet ikke var i tvivl, men som sagt, han er ikke med længere.

Sum summarum så har jeg kontaktet en byggesagskyndig, som kommer om en uge og tjekker det. Det koster os lidt penge, men jeg vil ikke jages rundt i manegen længere. Stuegulvet har vi forresten selv taget op efter aftale med FT, så ville han betale for nyt gulv derinde og det er fair nok (manden er tømrer, hvilket han IKKE har fortalt, derfor er jeg den, der fører ordet, så vi kan holde os "naive".

Puha det var en lang historie og ikke engang en tiendedel af den, spørgsmålet går på fugten i køkkengulvet, kan det passe det ikke skal op? Kan man tørre al det snask op fra kloakrøret uden at tørre direkte? Ja jeg undrer mig og mener, at de burde tage en prøve fra gulvet. Desuden er der fugt i væggen (se bilag) ind til vores køkkenskabe på den anden side, men de vil ikke pille dem ned og tjekke bagsiden (køkkenet er gammelt og de er selvfølgelig nervøse for om det kan sættes op igen).

Fugt-målinger vedlagt

Tak fordi du læste så langt


Mvh. Mai-Britt
Hej Jeg er ny herinde, sad lige og surfede... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Det lyder som en kompliceret og sur omgang...
Har du overvejet om det ikke kunne være en mulighed at søge advokatbistand, hvis der er 5 taksatorer inde over og der er forskelligt usandt i oplysningerne osv.. Så lyder det som om i nemt kunne ende med en eller anden form for retsligt opgør...
Check om der er noget advokat hjælp i din kommune hvor du kan få gratis råd, eller betal en time og få den nødvendige rådgivning ved selvbetaling....
Kommer det til et egentligt opgør har du sikkert en retshjælpsforsikring i din hus forsikring der vil skulle dække helt eller delvist. Også selv om sagen er i mod samme selskab...

MVH Njord

MVH Njord
Tak fordi du tog dig tid 😊

Vi har netop taget en ekstern ind, han er byggesagkyndig og taksator for flere selskaber samt energikonsulent. Han har foretaget de uvildige målinger og nærmest overtaget vores kontakt med forsikringen. Han er blevet chokeret over måden, som han selv er blevet tilsvinet.

Advokat skulle vi have sat på for længe siden, nu er vi derhenne, at vi vil have det afsluttet og få vores hus igen (nu kun køkken, da tømreren netop er gået ud af døren). Tvisten går på køkkengulvet - efterhånden vil en evt retssag både koste alt for meget økonomisk OG menneskeligt, at det har vi droppet. Derimod laver vi en klage over hele vores forløb, når det sidste punktum er sat. Vi har en datter på 4 år, der trænger til ro ligeså meget eller mere end vi forældre gør.

Vi har fået splittet vores sommer+ ferie af samt taget fri her og der for at kunne afholde møder med forsikringens forskellige taksatorer, hængt i telefonen i arbejdstiden, ventet forgæves, levet i en affugtermaskinverden, haft håndværkere med egen nøgle, der er kommet kl. 7 eller kl. 17(endda på fredage), vi har i 10 uger ikke vidst hverken for eller bag - og desværre er mange af løgnene ikke på papir. Bl.a. mente vores nr 2 taksator, at han var SÅ FLINK ved os, da vi fik et nyt stuegulv, selvom han ikke var forpligtet til at udskifte andet end 1/4....aftalen var at vi tog det op og han sørgede for nyt blev lagt....men flere uger senere i en snak med Polygon fortæller de, at de hele tiden har sagt, at stuegulvet var så fugtigt, at det skulle op! Prøv lige at spørge efter om konen her blev vred (jeg føler mig i den grad pisset op og ned af ryggen, for det tog den første måned, før det gulv røg op og Polygon sagde på 1. dagen, at gulvet skulle op!) igen - der står intet på papir, men herefter fik vi igen en ny taksator!

Jeg har talt med høj og lav og vil ikke mere nu! Nu skal sagen afsluttes, gerne med lidt penge til at brække køkkengulvet op med, andet kan de ikke være bekendt!

Hun kan mærke jeg blir vred og snart må jeg til telefonen og ringe derind, for vi var lovet afslutning igår og har STADIG intet hørt😧
Update på vandskaden:
Åh vi er blevet taget så meget i rumpen, udsættelse, nye målinger og efter total stilhed i sidste uge TRODS løfte om afklaring i mandags, ingen mulighed for kontakt kun stilhed og en hidsig Fru Christensen der flippede skråt på en ret uskyldig i Call centeret😡 så valgte vi selv at gå videre og brække køkkengulvet op og få en vvs' er ud og afgive tilbud på optimering af rør og gulvvarme mm Idag. Da vi kom halvvejs ned kunne vi tydeligvis se, at det ikke var tørt, tig en del billeder....Idag fik vi rørene fri og vvs'eren kiggede over, kiggede i 2 sek og konstaterede, at det der allerede var "udbedret" var ulovligt OG fagligt forkert????, resten af rørene er ved at rådne væk i fugt og han vil tro, at badeværelset også har rør i samme forfatning: RING TIL FORSIKRINGEN NU, og så gik han 😳😳😳

I formiddags modtog jeg ellers denne mail fra den nye fraværende taksator:

"Fra Allan xxx, Topdanmark A/S
til Xx Christensen
Som I kan se, så har jeg fået tilbagemelding fra Bjarne/Polygon (besked fra 27/8). Han skriver, at væggene er klar til maling og gulvet i gangen kan genetableres. Vedr. køkkengulvet, så har det et fugtniveau, der er forventeligt i en sådan konstruktion og der vil kunne lægges gulv med membran.
På den anden side er min vurdering også, at I nok ikke blive tilfredse før gulvet tages op og der lægges nyt. Og da sagen nok ikke er kørt helt efter bogen, og efterfølgende frustrationer, så vil jeg, pr. kulance, tilbyde en udbetaling på 12.000 kr. og der vil ikke blive trukket selvrisiko på 3.059 kr.. Beløbet dækker maling af stuen og evt. i gangen samt køkkengulv.
Jeg dækker stadig nye fodlister i stuen og genetablering i gangen.
Tag en snak med jeres rådgiver og giv mig en tilbagemelding. Ved OK, så sætter jeg pengene ind på jeres nemkonto."

Hertil svarede jeg ret prompte:

"Har sendt denne besked til Allan plus diverse billeder:

Hej Allan
Jeg har læst din besked nu og kontaktet vores rådgiver. Vi er ikke interesseret i at lave maler-arbejdet selv, der blev lovet maler og det forventer vi.

Ift gulvet i køkkenet gik vi - efter at du brændte os af TRODS aftale(!!!!) - igang med at brække køkkengulvet op og det er på INGEN måde tørt! Send du bare polygon ud at kigge og måle Idag, for det er simpelthen svinsk den måde, hvorpå sagen er forløbet. Vi har brugt weekenden på noget, som håndværkere burde have gjort for længst! Vi føler os i den grad ført bag lyset og det her går videre af mere officielle kanaler, hvis ikke i finder en ok afklaring med os snarest! 12.000kr er en dråbe i havet og det er desuden ikke pengene det handler om, for vi vil hellere have tingene gjort!

Vi arbejder begge 2 og har en datter på 4 der render i murestøv, sand og sten og ikke har haft meget weekend andet end tv, da vi har måtte pukle løs med noget som vi betaler RIGELIGT i forsikringer for.

Jeg forstår ikke, at i kan drive virksomhed på den her måde!

Billeder kommer i en ny SMS og så kan DU vurdere om du finder det ok tørt?? Regnorme bor normalt ikke i beton men det gør de på Annasvej 16 i Hjørring.

Vend tilbage hvis du finder et bedre tilbud til os eller send Polygon Idag!! Vi er hjemme efter kl 15.30.

Meld gerne tilbage mht hvilken maler der kommer og hvornår jeg skal vælge farve M.m.

Vi er så skuffede vrede og virkelig overraskede over, at sådan noget sker i 2015!

Mvh. Morten & Mai-Britt"

Så skete det med vvs'eren i eftermiddags og vi er nu tilbage på minus 20 😖 manden er ved at blive depri, jeg er nærmere Tom indeni og ja....hold jer fra Top Danmark 😡😡😡

Jeg ved godt det er meget svært, men det kan godt trække længe ud endnu. Så sørg for at støtte hinanden, og lev som en familie OGSÅ. Det er ikke din eller din mands skyld noget af det der er sket. Jeg fornemmer at du "hakker i den rigtige retning" når du skyder på forsikringen.
Når nu du har taget en rådgiver ind, skulle du så ikke lade ham få en chance. Jeg tror i er ved at give op, og det kan godt føre til at i accepterer et alt for lavt tilbud, bare for at få det afsluttet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Mai-Britt.


Kan godt forstå jeres frustrationer omend det sikkert ikke er nemt og sætte sig ind i når man ikke selv står i situationen, forsikringen prøver og slippe så billigt som muligt ved at trække det i langdrag. Håber i holder ud. Som sidste løsning er der jo pressen. Sjovt nok er det typisk en helt anden tone hvis det er en journalist der ringer til top Danmark.


Har selv Gjensidige. Har jeg haft fra før navnet blev gjensidige.
Og de har gentagne gange overrasket mig positivt. Har dog også været kunde en del år. Men har oplevet nogle gange enten min forsikring er blevet billigere eller de har givet mig bedre vilkår.
Har kun haft små skader der har været over forsikringen og der har ikke været nogle problemer overhovedet, faktisk har de løst dem til mere end hvad jeg mener og kunne forvente.
Min seneste glædelige overraskelse var da jeg for kort tid siden ringede ind til dem for at høre på en drone ansvars forsikring eftersom drone flyvning er kommet ind under som en stor hobby.
Fik så og vide at så mange idag har en drone så det havde de lagt ind under indbo forsikringen uden merpris, og den ville dække hvis jeg måtte lave nogen form for skade på nogen eller noget under flyvning.
Jeg tager dog alligevel runden hver år og ringer rundt til forskellige forsikringsselskaber efter et tilbud som jeg så sammenligner med det produkt de tilbyder, har ikke oplevet nogen til dags dato kunne matche mine nuværende forsikringer med samme vilkår som jeg har på nuværende tidspunkt.

Hjælper selvfølgelig ikke jer på nuværende tidspunkt synes blot jeg ville videregive mine oplysninger ang min forsikringsoplevelse.

Håber i holder ud så de ikke slipper for billigt ift jeres situation.
Annonce
Hej Mai-Britt.


Kan godt forstå jeres frustrationer omend det sikkert ikke er nemt og sætte sig ind i når man ikke selv står i situationen, forsikringen prøver og slippe så billigt som muligt ved at trække det i langdrag. Håber i holder ud. Som sidste løsning er der jo pressen. Sjovt nok er det typisk en helt anden tone hvis det er en journalist der ringer til top Danmark.


Har selv Gjensidige. Har jeg haft fra før navnet blev gjensidige.
Og de har gentagne gange overrasket mig positivt. Har dog også været kunde en del år. Men har oplevet nogle gange enten min forsikring er blevet billigere eller de har givet mig bedre vilkår.
Har kun haft små skader der har været over forsikringen og der har ikke været nogle problemer overhovedet, faktisk har de løst dem til mere end hvad jeg mener og kunne forvente.
Min seneste glædelige overraskelse var da jeg for kort tid siden ringede ind til dem for at høre på en drone ansvars forsikring eftersom drone flyvning er kommet ind under som en stor hobby.
Fik så og vide at så mange idag har en drone så det havde de lagt ind under indbo forsikringen uden merpris, og den ville dække hvis jeg måtte lave nogen form for skade på nogen eller noget under flyvning.
Jeg tager dog alligevel runden hver år og ringer rundt til forskellige forsikringsselskaber efter et tilbud som jeg så sammenligner med det produkt de tilbyder, har ikke oplevet nogen til dags dato kunne matche mine nuværende forsikringer med samme vilkår som jeg har på nuværende tidspunkt.

Hjælper selvfølgelig ikke jer på nuværende tidspunkt synes blot jeg ville videregive mine oplysninger ang min forsikringsoplevelse.

Håber i holder ud så de ikke slipper for billigt ift jeres situation.
Hej Mai-Britt.


Kan godt forstå jeres frustrationer omend det sikkert ikke er nemt og sætte sig ind i når man ikke selv står i situationen, forsikringen prøver og slippe så billigt som muligt ved at trække det i langdrag. Håber i holder ud. Som sidste løsning er der jo pressen. Sjovt nok er det typisk en helt anden tone hvis det er en journalist der ringer til top Danmark.


Har selv Gjensidige. Har jeg haft fra før navnet blev gjensidige.
Og de har gentagne gange overrasket mig positivt. Har dog også været kunde en del år. Men har oplevet nogle gange enten min forsikring er blevet billigere eller de har givet mig bedre vilkår.
Har kun haft små skader der har været over forsikringen og der har ikke været nogle problemer overhovedet, faktisk har de løst dem til mere end hvad jeg mener og kunne forvente.
Min seneste glædelige overraskelse var da jeg for kort tid siden ringede ind til dem for at høre på en drone ansvars forsikring eftersom drone flyvning er kommet ind under som en stor hobby.
Fik så og vide at så mange idag har en drone så det havde de lagt ind under indbo forsikringen uden merpris, og den ville dække hvis jeg måtte lave nogen form for skade på nogen eller noget under flyvning.
Jeg tager dog alligevel runden hver år og ringer rundt til forskellige forsikringsselskaber efter et tilbud som jeg så sammenligner med det produkt de tilbyder, har ikke oplevet nogen til dags dato kunne matche mine nuværende forsikringer med samme vilkår som jeg har på nuværende tidspunkt.

Hjælper selvfølgelig ikke jer på nuværende tidspunkt synes blot jeg ville videregive mine oplysninger ang min forsikringsoplevelse.

Håber i holder ud så de ikke slipper for billigt ift jeres situation.

det kan blive meget værre, Polygon er et selvstændigt firma med håndværkere. Jeg har prøvet at vente 14 dage med et åbent gulv, fordi taksatoren ikke ville godkende vores egen VVS'ers tilbud. De giver lavere tilbud til selskabet og får tit opgaverne. Et lille hul under en skillevæg tog 4 uger at få repareret pga Polygon.

PS Det på et af foto'ene ligner ikke en affugter men en varmekanon, hvor er tanken til kondenseret fugt? Men det kan andre måske korrekse mig i?


 

Senere samme dag:

Har til aften kontaktet hovedkontoret igen igen (Allan taksator har svarer på med samme besked, som i fredags, indtalte besked, men intet hørt - en heller på SMS fra i formiddags). Derinde sagde de, at det IKKE er en ny sag og at de ville få Allan til at kontakte os imorgen! (Det ønskede jeg hende pøj pøj med for det havde hendes kolleger ikke haft held med i sidste uge). Nu får vi at høre imorgen - men sagen er den, at rørene er ødelagte i køkkenet og vvs'eren formodede kraftigt, at det ser ligedan ud med rørene igennem forgangen og ud i badeværelset og måske endda længere ud...derudover har de lavet ulovligheder med kloakrøret, samt det er forkert monteret og på sigt vil kunne gøre stor skade! Juhu fagfolk er bare de bedste....eller NOT!!! Det er uoverskueligt - set ift vi har bestilt en vognmand med støbemix fredag, folk lørdag, fliser mandag og køkken senere i næste uge, det er bare op af bakke!!!

Tirsdag:

Fik denne mail idag:

Hej.
Det er utroligt som to parter kan have så forskellig syn på den samme virkelighed.
I følge min kalender var jeg hos jer fredag d. 21/8 sammen med jeres rådgiver. Det var første gang, jeg så skaden og kendte meget lidt til den i forvejen.
Vi aftalte, at jeg skulle bede tømreren om at skifte alle fodlister i stuen.
Vi aftalte, at fordi der var tale om en speciel malerkode/farve på væggene, så ville I selv stå for maling af stuen. At jeg skulle have lovet jer at der kom en maler på er ikke rigtigt. Hvis I tidligere i forløbet er blevet lovet dette, undre det mig, at I ikke nævner det, når vi nu snakker om det. Så det tror jeg ikke I er blevet lovet.
Vi aftalte også, at Bjarne fra Polygon skulle lave fugtmålinger af bl.a. gulvet i køkkenet. Jeg skriver til jer i Scalepoint d. 24/8, at jeg har talt med Bjarne, og at han vil komme senere på ugen. Og når jeg har hans tilbagemelding, ville jeg give jer besked (jeg har ikke lovet, at det skulle være inden weekenden). Den får jeg torsdag sidst på eftermiddagen, men da jeg er til møde hele dagen fredag, så skriver jeg til jer mandag d. 31/8 kl. 9:16. At I vælger at begynde at banke gulvet op, kan jeg ikke forhindre jer i. Men hvis I forventer, at jeg skal deltage i processen/betalingen, så skal der ligge en klar aftale. Og det gør der ikke, og så er udgangspunktet, at det er for egen regning og risiko.
Efterfølgende har jeg vendt sagen med min kollega John Gajhede, som også har været inde over sagen. Han henviste mig til et brev, som han har sendt til jer d. 5/8, hvor han bl.a. skriver, at I får hvad der svarer til ca. 10.000 kr. til køkkengulvet (minus selvrisiko). En oplysning som I behændigt undlader at fortælle mig på mødet d. 21/8. Heller ikke jeres rådgiver fortæller mig dette, da jeg d. 24/8 beder ham om at komme med en pris på, hvad der evt. ville kunne lukke sagen økonomisk. Det er selvfølgelig ærgeligt, da det jo nok ville have haft en effekt på det tilbud, jeg sendte til jer d. 31/8 på 12.000 kr. + hvad der svarer til selvrisikoen i alt 15.000 kr.. Men det tilbud løber jeg selvfølgelig ikke fra.

Mit endelige tilbud er derfor som følger:
I får udbetalt 15.000 kr. til helt og endelig afgørelse i sagen. Beløbet dækker; køkkengulvet og maling i stuen og gang.
Jeg betaler nye fodlister i stuen og reetablerer gulvet i gangen.

Jeg vil gerne have jeres accept i løbet af 10 dage, hvorefter beløbet kan udbetales og sagen afsluttes. Har jeg ikke hørt fra jer inden for de 10 dage, betragter jeg sagen som afsluttet.

Er I ikke tilfreds med denne afgørelse, er I selvfølgelig i jeres gode ret til at klage gennem de officielle klageinstanser.

Med venlig hilsen

Allan Roskjær

BLEV SÅ VRED OG KED AF DET, OG SENDTE DENNE HURTIGT AFSTED:

Hej Allan

ALLE aftaler fremsagt af John ligger i sagsfilerne. De 7000kr plus selvrisiko har John sat til gulvbelægning i køkken ja, MEN jeg har ALTID sagt, at vi ville have tvisten omkring køkkengulvet afgjort FØR en endelig afgørelse.

Se venligst skadesbrev af 14/7 der står at vi skal kontakte John efter endt gulvlægning ift malerarbejdet og den aftale vi havde var helt klart, at i ville sætte malere på efter endt skade!

Nu du skriver, at vi har tilbageholdt oplysninger, så kan du læse ovenover, at det har jeg ikke OG du sagde selv fredag D. 21/8 at de aftaler stadig bestod! INTET er tilbageholdt og vi melder blot sagen som en ny skade, da den håndværker vi har sat på IKKE vil røre ved rør mm da det er en forsikringsskade!

Det her kommer i ikke uden om og vi kontakter en advokat, som fremover kommer til at have kontakten med jer ift den gamle skade og så må det her oprettes som en ny med en NY taksator, som måske kan lytte og huske aftaler og lade være med at omgåes sagens fakta.

Tak for nu!

Med venlig hilsen
Mai-Britt Holm Christensen

Efter job kørte jeg direkte i advokatvagten og fik at vide, at vi umiddelbart har en god sag, men at vi nok ikke var interesserede i en lang retssag, så han har guidet mig frem til en kortfattet og neutral mail:

Netop afsendt:

Hej Allan

Vi vil gerne nå til enighed i tvisten omkring omfanget af vores rørskade.

Derfor har vi idag kontaktet Advokatvagten i Hjørring og haft møde med advokat Jens Beck for råd og vejledning ift. sagen. Jens Bech har vurderet, at vi skal få VVS'eren Jesper Madsen, Vendelbo VVS i Hjørring, som var på adressen igår D. 31/8-2015 til at lave en kort vurdering og beskrivelse af skadens omfang samt estimere en reparationspris.

Kan vi ikke nå til enighed sammen med jer og Jesper Madsen (VVS), så ser vi os nødsaget til at begære et Syn og Skøn uden retssag. (Retshjælpsdækning igennem jer/TopDanmark).

Vi håber på, at vi hurtigt finder en løsning sammen.

NB: Jesper Madsen udarbejder beskrivelsen plus det estimerede prisoverslag imorgen aften.

Mvh.

Morten & Mai-Britt Xxxxxx

Fik følgende svar i eftermiddags:

Vi har aflyst støbningen - fik denne mail Idag:

Hej Mai-Britt
Jeg har ikke noget problem med, at I har kontaktet en advokat. Det er I jo i jeres gode ret til. Men I skal huske; for at der kan være tale om en ny skade, som Topdanmark skal ind i, så skal der være tale om en dækningsberettiget skade i.h.t. jeres forsikring. Mener I, at det er tilfældet, så anmelder I selvfølgelig bare skaden, og vi kigger på det.
Vedr. malerarbejde i stuen, så står der i John Gajhedes brev, at der skal aftales vedr. malerarbejde (ikke, at der nødvendigvis skulle en maler på), og det var vel, hvad vi gjorde d. 21/8. HVIS der skal en maler på, så vil det kunne være på de vægge, der er berørt af skaden og ikke nødvendigvis hele stuen.

Med venlig hilsen

Allan Roskjær
Taksator, Privatskade
Mobil: 4014 0338
E-mail: [email protected]

Topdanmark Forsikring A/S
Cvr-nr. 78416114
Borupvang

Vores rådgiver ringede herefter, at Allan havde sendt ham en SMS, at Allan havde sendt sagen videre til deres advokat (TopDanmark). rådgiveren Chresten var ret chokeret, da han selv var tilstede, da Allan bekræftede, at der kom maler på ved endt sagsbehandling SAMT flere andre fejlagtigheder.

Ergo nu har jeg gjort følgende:

Nå men nu har jeg meldt en ny skade ind og hende jeg talte med sagde, at hun ville kontakte Allan imorgen....øh nej tak gerne en ny...okay sagde hun, jeg har flere at hive i, så jeg kontakter John....øh nej han kommer så ALDRIG indenfor matriklen igen, ham greb jeg OG konfronterede jeg med 2 løgne, som han måtte bide i sig - okay sagde damen, så kontakter jeg chefen; Bo... det prøver du bare han bad mig om at tage en klud og gøre rent i køkkenet, så var det nok vældig brugbart nå men hun kontakter mig imorgen - hun får tilsendt VVS'erens overslag, når vi modtager det senere i aften.

Så sagen kører bare i ring 😳
Det lyder som en rigtig træls sag der mest af alt kører på udmattelsen...

Min umiddelbare vurdering er at I er nød til at kontakte en advokat og få ham/hende ind over.
Dels for at holde styr på formalia og dels for at i ikke laver nogle forhastede beslutninger. Beslutninger i på sigt vil ærge jer over.

Jow, det er noget træls skidt at leve i her og nu, men hvis ikke i kommer igennem til den optimale / rigtige løsning vil i ærge jer for altid!!

Jeg gætter på i har brug for advokaten til at samle op på sagen og få dokumenteret de ting der er lovet og hvad der evt er af usandheder, incl at få stadfæstet de ting jeres rådgiver har overhørt på diverse møder.
Det kræver jo nok at jeres advokat kommer med een eller anden form for udspil i sagen.

Male arbejdet vil da være OK at få dækket, men reelt er de andre ting langt vigtigere og dyrere at få ordnet korrekt.

Og så tror jeg måske du er nød til at lade være med at komme med de hurtige SMS svar... man kommer forbandet hurtigt til at kræve noget der er mindre velovervejet når blodet ruller..
Og så er det langt lettere at styre og dokumentere med skriftlige korrespondancer på mails, langt lettere at journalisere osv.

MVH Njord

MVH Njord
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også