Senere samme dag:
Har til aften kontaktet hovedkontoret igen igen (Allan taksator har svarer på med samme besked, som i fredags, indtalte besked, men intet hørt - en heller på SMS fra i formiddags). Derinde sagde de, at det IKKE er en ny sag og at de ville få Allan til at kontakte os imorgen! (Det ønskede jeg hende pøj pøj med for det havde hendes kolleger ikke haft held med i sidste uge). Nu får vi at høre imorgen - men sagen er den, at rørene er ødelagte i køkkenet og vvs'eren formodede kraftigt, at det ser ligedan ud med rørene igennem forgangen og ud i badeværelset og måske endda længere ud...derudover har de lavet ulovligheder med kloakrøret, samt det er forkert monteret og på sigt vil kunne gøre stor skade! Juhu fagfolk er bare de bedste....eller NOT!!! Det er uoverskueligt - set ift vi har bestilt en vognmand med støbemix fredag, folk lørdag, fliser mandag og køkken senere i næste uge, det er bare op af bakke!!!
Tirsdag:
Fik denne mail idag:
Hej.
Det er utroligt som to parter kan have så forskellig syn på den samme virkelighed.
I følge min kalender var jeg hos jer fredag d. 21/8 sammen med jeres rådgiver. Det var første gang, jeg så skaden og kendte meget lidt til den i forvejen.
Vi aftalte, at jeg skulle bede tømreren om at skifte alle fodlister i stuen.
Vi aftalte, at fordi der var tale om en speciel malerkode/farve på væggene, så ville I selv stå for maling af stuen. At jeg skulle have lovet jer at der kom en maler på er ikke rigtigt. Hvis I tidligere i forløbet er blevet lovet dette, undre det mig, at I ikke nævner det, når vi nu snakker om det. Så det tror jeg ikke I er blevet lovet.
Vi aftalte også, at Bjarne fra Polygon skulle lave fugtmålinger af bl.a. gulvet i køkkenet. Jeg skriver til jer i Scalepoint d. 24/8, at jeg har talt med Bjarne, og at han vil komme senere på ugen. Og når jeg har hans tilbagemelding, ville jeg give jer besked (jeg har ikke lovet, at det skulle være inden weekenden). Den får jeg torsdag sidst på eftermiddagen, men da jeg er til møde hele dagen fredag, så skriver jeg til jer mandag d. 31/8 kl. 9:16. At I vælger at begynde at banke gulvet op, kan jeg ikke forhindre jer i. Men hvis I forventer, at jeg skal deltage i processen/betalingen, så skal der ligge en klar aftale. Og det gør der ikke, og så er udgangspunktet, at det er for egen regning og risiko.
Efterfølgende har jeg vendt sagen med min kollega John Gajhede, som også har været inde over sagen. Han henviste mig til et brev, som han har sendt til jer d. 5/8, hvor han bl.a. skriver, at I får hvad der svarer til ca. 10.000 kr. til køkkengulvet (minus selvrisiko). En oplysning som I behændigt undlader at fortælle mig på mødet d. 21/8. Heller ikke jeres rådgiver fortæller mig dette, da jeg d. 24/8 beder ham om at komme med en pris på, hvad der evt. ville kunne lukke sagen økonomisk. Det er selvfølgelig ærgeligt, da det jo nok ville have haft en effekt på det tilbud, jeg sendte til jer d. 31/8 på 12.000 kr. + hvad der svarer til selvrisikoen i alt 15.000 kr.. Men det tilbud løber jeg selvfølgelig ikke fra.
Mit endelige tilbud er derfor som følger:
I får udbetalt 15.000 kr. til helt og endelig afgørelse i sagen. Beløbet dækker; køkkengulvet og maling i stuen og gang.
Jeg betaler nye fodlister i stuen og reetablerer gulvet i gangen.
Jeg vil gerne have jeres accept i løbet af 10 dage, hvorefter beløbet kan udbetales og sagen afsluttes. Har jeg ikke hørt fra jer inden for de 10 dage, betragter jeg sagen som afsluttet.
Er I ikke tilfreds med denne afgørelse, er I selvfølgelig i jeres gode ret til at klage gennem de officielle klageinstanser.
Med venlig hilsen
Allan Roskjær
BLEV SÅ VRED OG KED AF DET, OG SENDTE DENNE HURTIGT AFSTED:
Hej Allan
ALLE aftaler fremsagt af John ligger i sagsfilerne. De 7000kr plus selvrisiko har John sat til gulvbelægning i køkken ja, MEN jeg har ALTID sagt, at vi ville have tvisten omkring køkkengulvet afgjort FØR en endelig afgørelse.
Se venligst skadesbrev af 14/7 der står at vi skal kontakte John efter endt gulvlægning ift malerarbejdet og den aftale vi havde var helt klart, at i ville sætte malere på efter endt skade!
Nu du skriver, at vi har tilbageholdt oplysninger, så kan du læse ovenover, at det har jeg ikke OG du sagde selv fredag D. 21/8 at de aftaler stadig bestod! INTET er tilbageholdt og vi melder blot sagen som en ny skade, da den håndværker vi har sat på IKKE vil røre ved rør mm da det er en forsikringsskade!
Det her kommer i ikke uden om og vi kontakter en advokat, som fremover kommer til at have kontakten med jer ift den gamle skade og så må det her oprettes som en ny med en NY taksator, som måske kan lytte og huske aftaler og lade være med at omgåes sagens fakta.
Tak for nu!
Med venlig hilsen
Mai-Britt Holm Christensen
Efter job kørte jeg direkte i advokatvagten og fik at vide, at vi umiddelbart har en god sag, men at vi nok ikke var interesserede i en lang retssag, så han har guidet mig frem til en kortfattet og neutral mail:
Netop afsendt:
Hej Allan
Vi vil gerne nå til enighed i tvisten omkring omfanget af vores rørskade.
Derfor har vi idag kontaktet Advokatvagten i Hjørring og haft møde med advokat Jens Beck for råd og vejledning ift. sagen. Jens Bech har vurderet, at vi skal få VVS'eren Jesper Madsen, Vendelbo VVS i Hjørring, som var på adressen igår D. 31/8-2015 til at lave en kort vurdering og beskrivelse af skadens omfang samt estimere en reparationspris.
Kan vi ikke nå til enighed sammen med jer og Jesper Madsen (VVS), så ser vi os nødsaget til at begære et Syn og Skøn uden retssag. (Retshjælpsdækning igennem jer/TopDanmark).
Vi håber på, at vi hurtigt finder en løsning sammen.
NB: Jesper Madsen udarbejder beskrivelsen plus det estimerede prisoverslag imorgen aften.
Mvh.
Morten & Mai-Britt Xxxxxx
Fik følgende svar i eftermiddags:
Vi har aflyst støbningen - fik denne mail Idag:
Hej Mai-Britt
Jeg har ikke noget problem med, at I har kontaktet en advokat. Det er I jo i jeres gode ret til. Men I skal huske; for at der kan være tale om en ny skade, som Topdanmark skal ind i, så skal der være tale om en dækningsberettiget skade i.h.t. jeres forsikring. Mener I, at det er tilfældet, så anmelder I selvfølgelig bare skaden, og vi kigger på det.
Vedr. malerarbejde i stuen, så står der i John Gajhedes brev, at der skal aftales vedr. malerarbejde (ikke, at der nødvendigvis skulle en maler på), og det var vel, hvad vi gjorde d. 21/8. HVIS der skal en maler på, så vil det kunne være på de vægge, der er berørt af skaden og ikke nødvendigvis hele stuen.
Med venlig hilsen
Allan Roskjær
Taksator, Privatskade
Mobil: 4014 0338
E-mail:
[email protected] Topdanmark Forsikring A/S
Cvr-nr. 78416114
Borupvang
Vores rådgiver ringede herefter, at Allan havde sendt ham en SMS, at Allan havde sendt sagen videre til deres advokat (TopDanmark). rådgiveren Chresten var ret chokeret, da han selv var tilstede, da Allan bekræftede, at der kom maler på ved endt sagsbehandling SAMT flere andre fejlagtigheder.
Ergo nu har jeg gjort følgende:
Nå men nu har jeg meldt en ny skade ind og hende jeg talte med sagde, at hun ville kontakte Allan imorgen....øh nej tak gerne en ny...okay sagde hun, jeg har flere at hive i, så jeg kontakter John....øh nej han kommer så ALDRIG indenfor matriklen igen, ham greb jeg OG konfronterede jeg med 2 løgne, som han måtte bide i sig - okay sagde damen, så kontakter jeg chefen; Bo... det prøver du bare han bad mig om at tage en klud og gøre rent i køkkenet, så var det nok vældig brugbart nå men hun kontakter mig imorgen - hun får tilsendt VVS'erens overslag, når vi modtager det senere i aften.
Så sagen kører bare i ring 😳