Vand i køl

Hej GDSére...
Jeg købte min første båd i efteråret: Fåborg Snekke 20´ (1973) m VP 2002 DieselMotor.

Jeg tror at kølen er et firkant rør i bådens længde... og roret sidder på en i bagenden...

Jeg skruede en anode af der sad på kølen med 2 bolte og der piblede vand ud i 2 stråler... i ca 20 min...
Jeg opdagede at i motorrummet er der boret et hul ned i kølen... så hvis der kommer regnvand i bunden render det ned i kølen...
 
Havde det været en bil ville jeg køre en Tectyl slange ned i hultummet først mod forenden... og så mod bagenden... Og så sætte en "prop"
i hullet i motorrummet... og smøre boltene til anoden ind i LocTite og skrue dem i...

Jeg kan ikke rigtigt finde et svar på om det er det rigtige at gøre nogen steder....

Gode Ideér...???

mvh Michael


 

Hej GDSére... Jeg købte min første båd i... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Et lille trick: rustfast stål er ikke magnetisk.
Ingen regler uden undtagelse, rustfast kan godt være magnetisk.
A4 er stortset ikke magnetisk. (Austenitisk )
A2 er svagt magnetisk, og en "supermagnet" kan godt trække små skruer til sig.
Martensitisk rustfristål er magnetisk, det samme er Ferritisk rustfristål

Så kun Austenitisk rustfri stål, er umagnetisk.

Eks. mange rustfri knive er magnetiske...
Jamen vi er enige je_ns.
Men jeg er sikker på, at spørgeren i dette tilfælde ikke vil være i tvivl, hvis han holder en magnet på ved hullerne. Og det var sådan set det mit indlæg gik på. Som du selv skriver "en supermagnet og små A2 skruer".
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis