Puch Maxi K hakker i det når benzin pinden er på fuld tank...

Når jeg kører med benzinpinden på almindelig tank oplever jeg at den ligesom hakker, - som om der momentvist ikke kommer benzin, - det føles lidt som hvis man lige holder håndbremsen inde i et sekund og så slipper igen.

Hvis jeg sætter pinden i reservetank stillingen så er problemet der ikke.

Så skulle man jo tro at det var fordi der ikke er nok benzin på, - men det kan simpelthen ikke passe for jeg har lige fyldt tanken. Med mindre naturligvis at min Puch Maxi bruger ekstremt meget benzin..

Hvad kan problemet være?

 

mvh

 

Godowsky

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Godowsky på 25-03-2015 11:18

Når jeg kører med benzinpinden på almindelig tank oplever jeg at den ligesom hakker, - som om der momentvist ikke kommer benzin, - det føles lidt som hvis man lige holder håndbremsen inde i et sekund og så slipper igen.

Hvis jeg sætter pinden i reservetank stillingen så er problemet der ikke.

Så skulle man jo tro at det var fordi der ikke er nok benzin på, - men det kan simpelthen ikke passe for jeg har lige fyldt tanken. Med mindre naturligvis at min Puch Maxi bruger ekstremt meget benzin..

Hvad kan problemet være?

 

mvh

 

Godowsky

Det lyder som om dit problem just har vist sig. Prøv lige og fyld tanken HELT op og kør en tur, inden du begynder at skrue for at være sikker på der ikke jages et spøgelse.

Ellers skal du tømme tanken og skrue benzinhanen af da der sidder et filter inde i tanken på hanen. Når omtalte filter og hanen bliver renset (helst med trykluft) i begge stillinger burde dine "bremseproblemer" være løst.  

Pøj pøj med fejlfindingen. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Godowsky på 25-03-2015 16:17

hmmmm.... nu fyldte jeg tanke helt op til kanten og så er der ingen problemer. Men så må jeg nok konstatere at jeg ikke er i nærheden af at kunne køre 100 km på en tank

Tak for hjælpen.

 

vh

Godowsky

Da Puch Maxi i sin tid kom på markedet oplyste importøren faktisk den kunne køre 50 km/l. Men importøren var vist ene om og kunne køre mere end 25-30 km/l. Mig bekendt er det kun Velo Solex og en et gears 35 cc SCO der kunne knibes op i nærheden af opgivelsen for en Puch Maxi. 

Godt du har fundet ud af hvad der var i vejen. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Velo Solex blev markedsført med "... op til 90 km/l..."!
Jeg havde en "stor" Puch, også kaldet VZ, mener den faktisk kørte 50 km/l, når den var lovlig (hvad den var det meste af tiden). En af mine kammeret købte en Honda for konfirmationspengene, med 4 gear (bovlam, og ingen motorlyd, ud over "fiske-kutterlyden" - den stod til 70 km/l (men det var jo også en 4-takt).

Træd ikke på mine ledninger :o)

bobenontot.

ja. en honda cd 50. med "motorcykel lyd" en hæderlig knalleret med chamerene optræk. ja. den kunne køre langt på literen. over 55-60 km. men jeg hade en puck monza snl. madkasse model. årgang 83. den kunne køre 45km. på 1 liter. som kan have 10 liter ombord. (i tanken) en god knallert. jeg hade også en offroad knallert 30 den kunne også køre 45km. på 1 liter. med 7.5 lt. i tanken. gillera r 50. model 1995.! ja. puck maxi den skulle kunne køre mellem 120-150 på en tankful. ca.3.5 lt.

Det smarte ved Hondaen var, at man kunne tage baghjulet af, og så blev kæden siddende med tandhjul - d.v.s. ingen oliefingre.
2 af mine venner købte hver en Gilera, de kørte nemt 45 km/t (uden at man pillede ved dem).

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis