Golf 2 problemer :-(

jeg har en normalt driftsikker Golf 2 1,8i 1987 med ke jetronic sprøjt.

men i går da jeg var på vej til job, blev den morgensur. det er som følger. bilen starter uden problemer, og man kan køre 5-10 min hvor der intet er, så begynder den så småt at hakke når man vil accelere, eller det går op af bakke, og er den først begyndt blir den dårliger og dårligere  hvis man så tar tændeing fra og til igen, har man igen 5-10 min uden problemer, den syker ikke, så det er umiddelbart ikke manglende tænding, min egen mistanke går på benzinfilteret, som jeg prøver at skifte i dag.

bilen skal belastes for at få den til at fejle, holder man stille og bare gasser op er der intet?

nogen der har en go ide til hvad det ellers kan være

 


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Iflg. mine tanker er du selv inde på en ret sandsynlig fejlmulighed.
Jeg forstår dog ikke den med tændingen fra og til igen. Hvis det blot er et hurtigt drej på nøglen, der skaber en midlertidig forbedring, kunne det sagtens være bundstykket i tændingslåsen, der er ved at være brugt op.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 13-12-2014 11:34
Iflg. mine tanker er du selv inde på en ret sandsynlig fejlmulighed.
Jeg forstår dog ikke den med tændingen fra og til igen. Hvis det blot er et hurtigt drej på nøglen, der skaber en midlertidig forbedring, kunne det sagtens være bundstykket i tændingslåsen, der er ved at være brugt op.

Det tyder på det var filteret, har lige været ude og skifte det og efter en go længere tur og det sidste luft var ude af systemet kører den som den plejer.

 

Min teori på det med tændingen er at pumpen afbrydes, og noget af alt det snask der kan samle sig i filteret løber tilbage så der skabes et brugbart flow når pumpen tændes igen. Når man så kører videre lukker det stille og roligt filteret igen.

 

Jeg kan heller ikke huske hvornår jeg sidst har skiftet det O:-) men havde da stadig det gamle filter som nu sidder på igen, til jeg får bestilt et hjem mandag :-)

 

Tror dog at den kære golf snart skal pensioneres, den trænger til en større renovering som nok efterhånden ikke kan svare sig økonomisk, men den har tjent mig trofast siden 2005 og har kørt snart 380K.

Har faktisk en anden bil i sigte, var ude og lure på den i dag, en VW caravelle mandskabsvogn fra 1998, jeg skal dog lige undersøge hvad det koster at holde sådan en på plader

 

 


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

En MANDSKABSVOGN ???? Er du multimillionær???

Med venlig hilsen
ktm

 


He he skrev som sagt at jeg lige skulle undersøge priser, bilen er billig nok den kan jeg få for små 5000,- den er fra 1999 med en 1,9 tdi maskine, men allerede nu efter at ha luret rundt på nettet tyder alt på at det ikke er værd at røre ved  ÆV! Den havde ellers været perfekt til mit behov

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Skal du have mandskabsvognen på gule eller hvide plader?
(hvis den skal på gule plader, må du ikke have sæderne bag i) Det er kun nogle firmaer der må have mandskabsvogne, entrepenøre, kommuner og lignende.

Selv om du skal have den på gule plader, skal der betales ekstra afgift, da der er mindre afgift på mandskabsvogne fra ny af.

(vi fik en ny mandskabsvogn i firmaet, den kostede 200000 kr + moms, skulle den være som alm. gulpladebil, kostede det 60000kr ekstra + moms)
(Der er mange sjove regler for mandskabsvogne, der skal være mindst 4 sidepladser, og en af dem skal være bag føren, og man må ikke køre i den hjem som firmabil.)

Men spørg skat, sådan en ældre bil burde vel ikke kunne koste så meget, at betale fri i afgift.

Annonce
De er billigst som 10 personers, men kræver så stort kort.
Jeg har lige skrevet til skat, så må vi se hvad de melder ud  men har allerede på fornemmelsen af at alene vægtafgift bliver så dyr at det ikke kan svare sig

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Skrevet af LL1 på 13-12-2014 13:38
De er billigst som 10 personers, men kræver så stort kort.

Stort kort det har jeg så det er ikke et problem, men den er med lad, så ideen var at jeg kunne slippe for trailer, og samtidig have både fruen og ungerne med. Jeg gider ikke en alm kassevogn da den ikke rigtig kan erstatte traileren

 

 


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Det bliver da spændende hvad skat melder ud med.

Men så skal du med stor sikkerhed have den på hvide plader, jeg ved så ikke hvad vægtafgiften på sådan en størrelse kan løbe op i.
Der er stor forskel på afgifter på 9 og 10 personers. Har en kammerat der skiftede til 10 personers pga. det.
Kan desværre ikke huske hvad forskellen var, andet end den var stor.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis