Volvo Penta 2002, går i stå

Hej motoren har gået upåklageligt hele sommeren, men nu er den begyndt at falde i omdrejninger og gå i stå , når jeg sejler ved lave omdrejninger F.eks. Ved havneanløb. Når jeg sejler ved normale omdrejninger i åbent vand, taber den ind i mellem omdrejninger men kommer så igen. Det sker ca. Hvert 20. Minut. Det virker som om den ikke får diesel nok. Diesel filter er skiftet i foråret.
Er der nogen der har forslag til hvad jeg skal kigge efter?
Hilsen TK
Hej motoren har gået upåklageligt hele sommeren... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ps TK.
Har du læst min artikel om fejl i kraftoverføringen på netop penta 2000 serien. ???
Hej LDS Båd...
Følger tråden nøje.... Har selv en VP 2002 der kører upåklageligt...

Hvis men skifter slangerne fra armeret til u-armeret... skal man så ikke være meget mere opmærksom på slangernes tilstand...
idet varmen i motorrummet nedbryder slangerne meget hurtigere...??? og evt. udskifte dem tiere...??? Man ka jo udskifte meget fra 1400 til 100...

Ved nogen hvor jeg kan downloade en manual til min motor...???
Jeg har forsøgt Volvo... men de svarer aldrig tilbage...

En ting til... Hvordan renser man en tank der IKKE kan afmonteres...???

mvh Michael

 

Skrevet af mikdk på 24-11-2014 13:44

En ting til... Hvordan renser man en tank der IKKE kan afmonteres...???

mvh Michael

Hej, en hedvandsrenser kunne være det forløsende ord. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej mikdk
Det er så nemt at Google, men prøv denne http://www.kb-kbh.dk/shipslib/motorer/volvo/volvo_penta_2002_workshop.pdf
Har du læst min artikel. ???
Annonce

Tusinde tak allesammen....
Nu har jeg sørme fået alle manualer til min motor...
Skal lige finde en "hedvandsrenser"... og se hvad det er...

mvh Michael


 

Hej Autole...

Læst hvilken artikel....????

mvh Michael


 

prøv at læse om penta på www.olesautoservice.dk

Hej

Tak for de mange indlæg af hjælpsomme mennesker. Det endte med at jeg skiftede den gamle armerede slange med en ny original armeret slange, netop for at undgå at skulle tjekke slangen hele tiden. Det virkede med det samme og motoren går perfekt. Den gamle slange havde siddet der i omkring 15 år, så nu har jeg lidt tid at løbe på. Det er jo så under 100 kr. pr år så det går jo nok.

Jeg har læst din artikkel autoole, fin artikkel jeg er heldigvis ikke en af dem der skal igang med det.

vh

TK

 

Hej

Jeg havde helt det samme problem for et par år siden.

Det var noget snask, der lignede en tot hår, der havde sat sig i
en ventil på på brændstofrøret mellem tank og brændstofpumpe.
Så kontrollér at der er helt fri passage i brændstofrøret.

ML


ML
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis