Jeg undrer mig...

...over mine medmennesker.

 

For eksempel folk som handler i Netto, og brokker sig over at de skal stå i kø ved kassen.

I går var jeg i Harald-Nyborg. En anden kunde stod ved kassen og skulle reklamere over en vinkelsliber. Indrømmet - den så dæl´me godt brugt ud! Allerede her gjort han opmærksom på, at  "der havde været problemer med den fra starten!". En ansat med lidt mere "charge" end kasseekspedienten kom til. Afbryderen var den egentlige årsag . En gang til fik vi omkringstående lige at vide, at "der havde været problemer med den fra starten!". Den ansatte forklarer, at det er en udgået model, hvortil kunden replicerer, at de havde en udstillingsmodel hængende, som han gerne ville have. Men vi skulle lige én gang til have at vide, at "der havde været problemer med den fra starten!"

Hvorfor vil han så "nøjes" med sådan en model? Er det ikke at "opsøge problemer"? Jeg ved godt han jo bare fik den byttet lige over, men alligevel. . Og jeg tror endda at han nåede 4. gang "der havde været problemer ....." inden jeg nåede ud af butikken. VI HAR FORSTÅET DET! Du behøver ikke træde mere i det! Tak!!!!!

Nogen ansatte i butikker får for lidt i løn, i forhold til hvad de skal stå model til. 


Træd ikke på mine ledninger :o)
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor mon han ikke kom med den fra starten da han opdagede at der var problemer, vel fordi han skulle bruge den mindst 10 gange inden han blev klar over det. Derfor var han nok nød til at gentage sig selv mange gange

Men ja de får ikke verdens bedste løn i det firma, faktisk kun minimums løn.

Sidste år handlede jeg i et supermarked. Køen ved den ene åbne kasse voksede, fordi bl.a. dankortterminalen drillende.

1. manden åbner kasse 2, og råber højt at det kun et Dankort betaling. Jeg har kontanter og stiller mig op i køen til kasse 1, med en kvindelig kunde efter mig. Jeg betaler mine varer, og da damen bagved bliver gjort opmærksom på at hun kun kan betale med kontanter (inden hun læsser sine varer op på båndet. Hun vrisser et eller andet med at vente unødigt, hvortil jeg med høj stemme sagde: DET ER BLEVET SAGT UD I BUTIKKEN, ENDDA SÅ HØJT AT JEG HØRTE DET NEDE MELLEM RÆKKERNE FØR JEG KOM OP TIL KASSE! (Men hun stod jo også bare og "sov" mens hun ventede i køen.

Ekspedienten hviskede "tak" ud mellem læberne til mig.

U-opmærksomme kunder burde forbydes - de sinker os andre!

Træd ikke på mine ledninger :o)

I min lokale Netto kender jeg efterhånden de ansatte, så jeg behøver feks kun at lægge 1 mælk op på båndet, og så ved de godt at de skal slå 6 stk ind.

Men jeg gør en dyd ud af at vende varene så stregkoden vender opad, så kassedamen kan se den.

En dag jeg var der, stod en dame foran mig og læssede sine varer op i en stor bunke på båndet, jeg lagde så mine varer op som jeg plejede, og kasse damen var tålmoding nok med damen, der først skulle finde et dankort (selvom hun havde stået og ventet i køen) på bunden at en dametaske (og det kan i sig selv tage evigheder). 

Så blev det min tur, og kasse damen kikkede på mig og sagde med høj stemme: TAK FORDI DU VENDER STREGKODENE, SÅ JEG KAN SE DEM ! 

Hvortil jeg var nød til at svarre lige så højt: DET MANGLEDE DA BARE, LIDT RESPEKT HAR MAN VEL FOR ANDRE MENNESKERS ARBEJDE ! 

Smil og verden vil smile til dig

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det er jo en af de ting, som sparer tid. Men jeg synes, at i mange nye supermarkeder (Inkl. Netto) der ligger skanneren i sleve båndet, d.v.s. her skal stregkoden vende nedad!

Bare sådan en lille detalje som at lægge en "skillert", så ens varer ikke bliver blandet med den næste, kan jo spare kasseekspedienten for en del arbejde.

Men man kan jo komme til at glemme det.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Hader når folk pakker deres varer i poser imens de bliver slået ind, og så når alt er klar til betaling, så skal de først til at finde deres dankort frem fra tasken! Amen kom nu ind i kampen i stedet..

Mvh. Christian M
 

Annonce

Jeg er ikke god til det med stregkoderne, men jeg giver mig tid til lidt snak med expedienten, og står der en bag mig der begynder at rømme sig eller på anden måde viser at de har travlt, spørger jeg altid om de ikke kunne have været kommet bare 5 minutter tidligere, hvor jeg altid får et smil fra kasse expedienten. Hvorfor skal det hele gå så stærkt, hvad er det der er så vigtigt at alt skal jages afsted.

Skrevet af Håndværkeren på 15-09-2014 00:16

Jeg er ikke god til det med stregkoderne, men jeg giver mig tid til lidt snak med expedienten, og står der en bag mig der begynder at rømme sig eller på anden måde viser at de har travlt, spørger jeg altid om de ikke kunne have været kommet bare 5 minutter tidligere, hvor jeg altid får et smil fra kasse expedienten. Hvorfor skal det hele gå så stærkt, hvad er det der er så vigtigt at alt skal jages afsted.

Hvis alle gjorde som dig ville flowet gennem kasselinierne blive ødelagt - der skulle dobbelt så mange kasselinier til for at undgå køer ned til bagenden af butikken - i myldretiden.

Et smil og et tak rækker for mig - og det får jeg som regel også smil tilbage for

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg, der er pensionist, sætter en ære i at betale, pakke og forføje mig hurtigst muligt, så jeg ikke skal sinke de arbejdsramte skaffedyr mere end højst nødvendigt, hvis jeg af vanvare har forvildet mig ind i et supermarked i "myldretiden".
Jeg synes det er dybt tåbeligt, at så mange pensionister absolut skal troppe op og meget gerne brokke/kloge sig, når der er allermest travlt. Kommer man uden for den travle tid, kan man meget bedre komme med en "klåg/munter" kommentar til den stakkels ekspedient.

Med venlig hilsen
ktm

 

Mine indkøb foregår for det meste mellem kl. 14.00 og 16.00 hvor der er færest i butikken Jeg går af princip aldrig på indkøb efter kl. 17.30 eller Lørdag Søndag. Og med hensyn til kortet så stikker jeg det i dimsen medens expedienten er ved at tage mine vare igennem, så jeg kun skal trykke på godkend, så det er ikke der jeg sinker.

Skrevet af Håndværkeren på 15-09-2014 00:16

Jeg er ikke god til det med stregkoderne, men jeg giver mig tid til lidt snak med expedienten, og står der en bag mig der begynder at rømme sig eller på anden måde viser at de har travlt, spørger jeg altid om de ikke kunne have været kommet bare 5 minutter tidligere, hvor jeg altid får et smil fra kasse expedienten. Hvorfor skal det hele gå så stærkt, hvad er det der er så vigtigt at alt skal jages afsted.

 

Det kunne jo være, at dem bagved gerne ville hjem FØR deres ispinde og dybfrosne flutes  smeltede?.

Jeg glemmer aldrig en drøn-varm sommerdag i et discountmarked, hvor konen og undertegnede, samt et andet par vi ikke kendte, stod og ventede ved kassen, indtil en kassemedarbejder dukkede op. Det var så 1.manden/afdelingslederen, som kvikt siger: "Hvor ser i dog sure ud!" Hertil var svaret, at vi ville gerne hjem med vores ispinde, INDEN de smeltede! Kikset bemærkning på forkert tidspunkt.

"Snik-snak" kan man henlægge til andre steder end der hvor jeg handler. Jeg handler for at købe de varer jeg mangler, og jeg kommer der ikke for at blive underholdt  . Dermed ikke sagt at man ikke kan lade en (venlig) bemærkning falde, men jeg holder det "kort", uanset om der er kø efter mig eller ej.

"Shopping" er ikke min favorit-disciplin. 

 


Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis