B&S motor problem

Jeg skal prøve at få liv i plæneklipperen inden foråret.
Det er en nyere B&S som jeg kørte i en skelmarkeringspæl forrige år og den har kørt ad h til siden. Er vanskelig at hive i gang og  taber omdr. ved den mindste belastning.

Jeg havde topstykket af i dag og lagde mærke til en ting som undrede mig. Når jeg drejer rotoren skiftes ventilerne til at løfte sig som jeg ville forvente, men den ene løfter sig en ekstra gang (altså to gange per cyclus), dog meget kortvarigt.
Skal jeg forvente det, eller er der en mulig fejl her?


 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske svinghjulet kan have flyttet sig på akslen, så tændingstidspunktet er forkert?
Der er jo meget inerti, i svinghjulet når motoren blokeres ved påkørsel.
Men det er helt sikkert ikke ualmindeligt, at akslen som kniven sidder på kan blive skæv, ved påkørsel.
Det lyder lidt mystisk.
Prøv at turne motoren ( den rigtige vej ) til stemlet er på vej op og begge ventiler er lukkede, nu dannes kompressionen fortsæt med at turne videre over top, det er nu forbrænding og begge ventiler er stadig lukkede, næste gang stemplet går op er det udstødning og den mest sodede ventil skal åbne til toppen nås, derefter er det indsugning så denne ventil er åben til stemplet er i bund, så er vi tilbage til begyndelsen.
Hvis du følger dette skulle det være til at se om alt kører rigtigt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej
Det er helt sikkert at din motor har "slået" noten i svinghjulet, så af med det og ny not i, så kører den igen
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Jeg kigger på svinghjulet - så snart Tine har vundet Wimbledon, kom så !
Det med ventilen der 'hopper' en ekstra gang skyldes en funktion der skal lette starte - har jeg set på youtube.
Der sider en tingest på knastakslen. Når motoren kommer op i omdrejninger slynges den ud hvorved det ekstra hop forsvinder. Altså hvis det virker :-)

 

Ja, den er god nok, det er det der er galt !
Kilen er flækket på langs, og svinghjulet drejet en 10-15 grader.

Mange tak for hjælpen

 

Skrevet af je__ns på 08 mar 2013 23:34
Måske svinghjulet kan have flyttet sig på akslen, så tændingstidspunktet er forkert?
Der er jo meget inerti, i svinghjulet når motoren blokeres ved påkørsel.
Men det er helt sikkert ikke ualmindeligt, at akslen som kniven sidder på kan blive skæv, ved påkørsel.

Så var det jo ikke helt galt gættet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis