Dieselmotor

Jeg har følgende probelem med min Bukh Dieselmotor: Ved nogle starter, går motoren op i omdrejninger, som den skal. Men pludselig svinger den mellem 400 omdr. og 600 omdr. , Symtomerne er sådan, at man skulle tro at man slukkede ved de 600 omdr og starter igen ved 400omdr. Når jeg slukker motoren, ( nøglen drejes helt til venstre) bliver olietryksalarmen ved med at hyle indtil nøglen igen drejes til midterstilling, og det gør den normalt ikke. Der er IKKE luft i systemet, men der må være en "el" fejl. Hvem kan hjælpe???

mvh

palles


mvh.
palles
Jeg har følgende probelem med min Bukh... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Leif

Tusinde tak for din omhyggelige besvarelse / hjælp.
1) Har set værkstedshåndbogen - tak
2) Impelleren blev udskiftet i foråret - og vandpumpen pakket om i sat i igen (Forhåbentlig korrekt)
3) Må prøve at finde tærezinken og se om den er dér - eller væk
4) Tror jeg tager pumpen af igen og ser den efter, hvorefter jeg tømmer alt olie og oliefilter af og fylder frisk på

Er du blevet lidt klogere på mine få oplysninger hér?



Mvh
Palle B
Brixenberg skrev den 09-09-2017 21:20:14

Hej Leif

Tusinde tak for din omhyggelige besvarelse / hjælp.
1) Har set værkstedshåndbogen - tak
2) Impelleren blev udskiftet i foråret - og vandpumpen pakket om i sat i igen (Forhåbentlig korrekt)
3) Må prøve at finde tærezinken og se om den er dér - eller væk
4) Tror jeg tager pumpen af igen og ser den efter, hvorefter jeg tømmer alt olie og oliefilter af og fylder frisk på

Er du blevet lidt klogere på mine få oplysninger hér?


 Jo tak. 

2. Med hensyn til impelleren skal der ikke mere end 30 sekunders tørkørsel til før den er helt kaput da det er vandet der smører og køler. Den bør du tjekke selvom den blev isat i sidste uge bare du har den mindste mistanke om dårlig køling. Har du slet ingen aning om hvor meget vand der kommer gennem udstødningsslangen/røret ???

3. Tærezinken i motoren siger mere om vedligelholdelsesnivuet end hvad folk fortæller. Det står i værkstedshåndbogen under kølesystem hvor offerannoderne sidder.   

4. Hvis der er bare det mindste tegn på der er vand i olien, skal den skiftes for og konstatere om der kommer mere. Nyt oliefilter skader ikke da du så ved hvornår det  blev skiftet sidst. 

Prøv og leg lidt med de ting jeg har skitseret og lad mig høre.  

Og endelig, lad være med og køre motoren varm da det er F****** dyrt/gør motoren helt øg.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

TUSINDE TAK, LEIF

Jeg kører i båden i morgen, og du hører


Mvh
Palle B

Et tæret udstødningsmanifold kan efter mine egne erfaringer gi' vand i olien, ikke et ukendt fænomen uanset, hvad andre mener.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis