Kommentarer til projekt: Handyman Olle's Skur

Her samles kommentarer til projektet: Handyman Olle's Skur

Kommentarer vises både her og på projektet.
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser rigtigt godt ud, og hvis det fortsætter i samme stil, så må du da godt få lov til at lave et til mig bagefter 😆👍
BMF skrev den 05-04-2024 14:55:33

Det ser rigtigt godt ud, og hvis det fortsætter i samme stil, så må du da godt få lov til at lave et til mig bagefter 😆👍

 Tak - jeg prøver mig frem. :) 

>  så må du da godt få lov til at lave et til mig bagefter
Lad os nu også lige se hvordan resultatet bliver :D

Ser godt ud.
Jeg skal til at renovere mit kolonihavehus til sommer, så jeg glæder mig til at følge dit projekt, så jeg kan bliver klogere.

What doesn't kill you makes you stronger!
Ferrari skrev den 02-05-2024 09:55:50

Ser godt ud.
Jeg skal til at renovere mit kolonihavehus til sommer, så jeg glæder mig til at følge dit projekt, så jeg kan bliver klogere.

 Tak. Jeg er på ingen måde håndværker - men du kan blive klogere på mine erfaringer, så du ikke laver samme fejl som mig :) 

Det er i hvert fald vådt nu.. Det var tørt i sidste weekend. Plan er at dække det til og dække det af når solen skinner indtil der kommer skellet på.  Jeg har lidt udfordringer med at finde den bedste løsning, for det træ jeg skærer til skal også helst være helt tørt, så skal umiddelbart slæbe det indenfor .

Bundremmen og bjælkerne er 145x45. Skuret bliver 6x4m. Bjælkerne er placeret med cirka 60cm i mellem og ​40 vidst i de 2 yderste.. Jeg har brugt trykimprægneret træ til det, resten ​bliver ikke trykimprægneret

Til væg kommer det også til at være 145x45, og spær kommer til at være 195x45. Isoleringen kommer også til være 145 Rockwool

Jeg har vedhæftet den nyeste version af hvordan skuret kommer til at se ud. :) 
Man behøver vel ikke være håndværker, for at have hænderne skruet rigtigt på.
Jeg er godt nok håndværker, men lige her duer skrædderi ikke... 😄

Dejligt du skriver om dimensionerne. Jeg har et kolonihavehus fra 1976, så jeg suger til mig af andres erfaringer, til jeg skal i gang med at renovere en del af det til sommer. 

What doesn't kill you makes you stronger!
Ferrari skrev den 05-05-2024 18:36:50

Man behøver vel ikke være håndværker, for at have hænderne skruet rigtigt på.
Jeg er godt nok håndværker, men lige her duer skrædderi ikke... 😄
 Nej, det kan du have ret i  

Dejligt du skriver om dimensionerne. Jeg har et kolonihavehus fra 1976, så jeg suger til mig af andres erfaringer, til jeg skal i gang med at renovere en del af det til sommer


Jeg har været meget i tvivl om 145 var nok til bjælkelaget og bundremmen, men blev enig med mig selv til sidst at det var fint. Så det håber jeg.

Til tag spær'ne går jeg 195. Jeg fandt en tabel som viste at det var fint. Der vil være et spænd på 4m, men der vil være lidt hældning, så det burde være fint. Der vil være isolering i loftet og tagpap.

På de bjælker der er over døren og vindue, dem tror jeg at jeg skifter til 195 også, da der vil være et frit spænd på 2m. 

Jeg fandt den her side https://www.dimensions.com/collection/wood-walls som har hjulpet mig meget i forhold til mine tegninger til skellettet. 
Hvordan vil du sætte dine 145 x 95ere på bundremmen? Den er vel en hel del smallere?
HrT skrev den 06-05-2024 07:46:14

Hvordan vil du sætte dine 145 x 95ere på bundremmen? Den er vel en hel del smallere?

Der hvor væggene er bærende kan jeg skrue væggens bundrem på bjælkerne (se billede). Der hvor de ikke er er bærende, kan jeg kun få en enkelt skrue i, der er dog 2 mellem stykker (se billede) hvor det kan stå - derudover bliver de vægge skruet sammen med de bærende vægge. 

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis